Minden, amit egy hatékony és szép weboldalhoz tudnod kell.
Sokan azt gondolják, hogy egy weboldal készítés vagy készíttetés követően vonzani fogja a vendégeket. Természetesen a dolgok nem ilyen egyszerűek. Rengeteg munkát és alapos tervezést igényel egy teljes weboldal összeállítása, mind emellett az oldal marketing eszközök részének felépítése. Ahhoz, hogy egy a weboldal meghozza a kívánt eredményt, egy teljes stratégiai elemeket, arculatot és sok más ehhez kapcsolódó fontos dolgot kell felépítenünk.
Mielőtt belefognátok egy új weboldal elkészítésébe, van pár fontos dolog, amit érdemes először saját magatoknak át gondolni.
Mi a célod a weboldallal?
Szeretnéd, hogy csak úgy legyen.
Szeretnéd, hogy jól konvertáljon és a marketing oldalba is belefektetnél időt és pénzt.
Önmagába egy egyszerű weboldal nem fogja csak úgy odaterelni az ügyfelet, erre különböző eszközök állnak rendelkezésre:
Direkt marketing – Facebook, Instagram, Google Ads
Indirekt marketing – SEO
De még is milyen a jó weboldal?
A jó honlap…
Bizalmat ébreszt a potenciális vendégben. Egyezik azzal az arculattal, amit a szalonodban, online és offline kreatív anyagaidon képvisel.
Eltalálja a célcsoport színeit és stílusát.
Teljes körű információt nyújt minden szolgáltatásról és megoldást nyújt a ügyfél problémájára.
Jól használható: megtalálják az ügyfelek, amit keresnek. Az információk és funkciók könnyen elérhetőek.
Szép, esztétikus és lényegre törő -> figyelnünk kell az első benyomásra.
Minden eszközön szépen jelenik meg (számítógép, telefon, tablet).
Milyen egy szép weboldal? Milyen a jó design?
A design nem egy dekoráció, nem a művészetről szól, hanem el kell juttatnia a márkád vagy szolgáltatásod üzenetét a felhasználóhoz.
Tedd fel magadnak a kérdést: az információk teljesen világosak és hasznosak azon felhasználók számára, akik először látják a weboldalad?
Itt át kell gondolni, hogy mi az, amit a vendégek szoktak tőled kérdezni. Nem az a fontos, hogy minél több tartalom legyen rajta, hanem az, hogy minél több értékes tartalom.
Mi az, amivel kitudsz emelkedni a környékeden lévő szalonoktól, konkurenciáktól, hogy megtaláljon a célközönséged?
A weboldal designja teljesen szubjektív dolog, azonban nagyon fontos, hogy felkeltsük vele a célcsoport figyelmét. Tehát legyen azonos a célcsoporttal, viszont legyen eltérő a konkurenciától.
Milyen problémákra tudsz megoldást kínálni az ügyfélnek? Például, kozmetikai szalon esetén, aknés bőr kezelésre és erről részletesebb információ leírása az.
Az arculatazonos, informatív és nem rabolja az ügyfél idejét (különben elfogja hagyni az oldalt).
A weboldalad, a márkád és szolgáltatásod webes arculata, teljes mértékben tükröznie kell a szalonod stílusát. A szép és professzionális weboldal felkelti az ügyfél figyelmét, és bizalmat ébreszt benne.
Melyek a weboldal készítésének lépései?
- A Tervezés. Első körben neked kell kitalálni, vagy akár Szandra segítségét kérni ebben. Első körben ki kell találnod a weboldal célját. Ha eldöntötted, hogy ezt ténylegesen szeretnéd használni, és szeretnéd, hogy azok is megtaláljanak, akik nem is tudják, hogy létezik a vállalkozásod vagy nem a környékeden keresnek, akkor ehhez kell egy jó marketing stratégia.
- Szakember kiválasztása: Mindig bizonyosodj meg arról, hogy milyen munkát ad ki a kezéből a szakembered. Sajnos számos esetben fordult már elő, hogy frissen készült weboldalakat kellett teljesen újra készítenünk.
- Weboldal terv: szövegek, színek, arculat. A jó szakember ezeket kiegészíti a saját tudásával, és kutatásokat végez, az adott szolgáltatásról/márkáról.
- Weboldal menüpont felépítése: A menüpont elhelyezése kiemelkedően fontos, hiszen a lending oldalak (aloldalak, menüoldalak) nézettsége is ezen múlik. Tehát, ha egy „hamburger” (3 vonal) menüpontot választasz, akkor kevesebb felhasználó nyitja meg. Ezért is fontos, hogy a weboldalad tetején legyen feltüntetve egymást után sorakozva a menüpontok. Például: Kezdőoldal, rólunk, Szolgáltatások, Vélemények, Árlista, Blog, Kapcsolat stb.
- Kialakítjuk a webes arculatot, amit az összes aloldalra szépen átvezetünk.
- Ha minden elkészült és teljesen elégedett vagy az oldallal, akkor mobilra és tabletre is optimalizáljuk a weboldalt.
- Tesztelünk! Mindig fontos, hogy bárkit választasz te is mindig nézd át az oldalt, hogy tényleg minden rendben van-e és ha valami nem működik, akkor szólj weboldalad készítőjének.
- Átadás és oktatás: Megmutatjuk, hogyan használd és kezeld a saját oldalad a későbbiek folyamán.
Akkor, válassz minket. Együtt megálmodjuk és elkészítjük álmaid oldalát.
Melyek a weboldal legfontosabb elemei?
- SSL tanúsítvány: egyszer kell beállítani, és örökre szól. Ez egy biztonságos tanúsítvány az oldaladról, ami azért is fontos, mert nem fog feldobni ablakot a felhasználóid számára, hogy nem biztonságos oldal, ami hatására azonnal kiléphetnek.
- Megfelelő színhasználat
- Könnyedén érthető a célcsoport nyelvén, kulcsszavakkal íródott szövegek
Tartalmi szempontból a következőkre adj választ:
Ki vagy?
Mi a filozófiád?
Milyen szolgáltatásokat/termékeket kínálsz?
Hogyan működik a szolgáltatásod?
Mitől vagy jobb? Miben különbözöl a versenytársaidtól? Milyen kiemelt szolgáltatásod van, ami csak NÁLAD, vagy nagyon kevés helyen érhető el.
Hol vagy helyileg?
Mennyire vagy megbízható (ügyfél vélemények, közösségi médiák)
Grafikai és felépítési szempontok:
- Letisztult és látványos legyen, amelyet első benyomásként határozol meg az ügyfélben.
- Informatív, könnyen értelmezhető legyen: ikonok, ábrák.
- Figyelemfelkeltő látványelemek, azoknál a részeknél, amit kiemelnél.
- Mindig vezesd a felhasználót gombokkal, mindig legyen lehetősége tovább görgetni, vagy épp átkattintani egy másik aloldaladra.
- Legyen egyértelmű a menüd, ami a leghasznosabb oldalaidat tartalmazza, a könnyebb navigáció érdekében.
- Legyen lábléced térképpel, kattintható elérhetőségek, kattintható címmel, ami azonnal a Google mapsre dob, akár kapcsolatfelvételi funkcióval.
Legyen jól felépítve a főoldalad:
- Ez az, amit először látnak, ez adja meg az első benyomást a látogatod számára.
- Legyen egy figyelemfelhívó fejléc szakasz, amivel már utalást tehetsz az ügyfél problémájára, vagy a szalonod különlegességére. Határozott üzenetet adj meg a felhasználóknak, mivel 5 másodperced van meggyőzni, hogy tovább görgessen.
- Mutatkozz be, mond el ki vagy, és mutasd be a szakértelmed, hogy miért te leszel az IDEÁLIS választás. Tegyél fel szép képeket magadról, hogy arcot tudjanak kötni a szolgáltatásodhoz.
- Szolgáltatások bemutatása. Mutasd be, hogy mit kínálsz az egyes szolgáltatásoknál (itt röviden, majd a szolgáltatás aloldalon hosszabban bemutatva). Emeld ki egyedi szolgáltatásaidat.
- Mutasd be az eddigi ügyfél által kapott véleményeket. Ha még nincs akkor kezd el gyűjteni, mert ez egy nagyon hasznos eszköz arra, hogy bizalmat ébressz a nézelődőben.
- Referencia képek bemutatása. Előtte- utána fotók, videók, képek a hajakról, körmökről, termékekről, kezelésekről stb.
- Legyen átvezetés az összes fontos aloldalra, mint például a bemutatkozó résznél a bemutatkozó oldalra. A szolgáltatás résznél, a szolgáltatásokra. Az árlistára, referenciákra és kapcsolat oldalra.
- Legyen blog menüpontod, akár oda is terelheted a látogatóidat. Ez azért is fontos, mert látják, hogy milyen szakmabeli vagy, és tökéletes a SEO szempontjából. Kulcsszavakkal rád találhatnak az ügyfelek.
Milyen költségei vannak egy weboldalnak?
- Domain költsége (évente körülbelül két-három ezer forint)
- Tárhely: SSD tárhelyet válaszd, ez a legbiztonságosabb (évente 12-15 ezer Ft)
- Üzemeltetése szakember által (egyéni ajánlat)
- Weboldal költsége: marketing, szakember által készítve. (egyéni ajánlat)
Ez mind attól függ, hogy mit szeretnél és mi a célod a weboldallal.
Ha szeretnéd, hogy csak fent legyél az interneten, akkor azt egy kisebb weboldallal is eltudod érni. Viszont a hátránya, hogy elesel a részletes bemutatkozás miatt Google keresős helyekről. Fontos, hogy a szolgáltatások külön aloldalon legyenek, hogy minél több specifikus kulcsszót tudj használni rajta, hogy minél több kulcsszóval megtalálhassanak a potenciális vevő köreid a Googleben. Egy kisebb weboldalon, egy oldalon van lehetőséged mindent bemutatni, ez által röviden tudsz írni a szolgáltatásaidról.
Nálunk egy alap weboldal, ami 6 aloldalból tevődik össze:
Kezdőlap
Bemutatkozás/Rólunk
Szolgáltatások
Referencia
Árlista
Kapcsolat
Ingyenes vagy fizetős weboldal?
Bérelhető rendszerek/ingyenes rendszerek (wix, webnote, shoprenter stb.)
Előny: olcsó az elején, de bővítésekért külön MÁR fizetni kell. Az idő haladtával, ugyan annyi összeget fizetsz ki, mintha egy szakértőre bíztad volna. Kevesebb interakcióval.
Hátrány: Organikusan (google), nem fogsz tudni felhasználókat elérni, kizárólag marketing költséggel tudjátok a felhasználókat direkt módon a weboldalra irányítani.
WordPress alapú weboldalak:
Ennek két fajtája van. Van amikor egy témát vesz meg egy fejlesztő, és abba passzírozza bele a tartalmakat és van, amikor site builderrel felépíti a te tartalmaid alapján az oldalt. Mi természetesen a második verziót javasoljuk és szinte mindig ezt is csináljuk, mivel így marketing stratégia alapján lehet felépíteni az oldalt, és minimális költségekkel a különböző marketing kampányhoz igazítani, vagy akár külön aloldalt létrehozni.
Előnye: Könnyű kezelni, gyors, megbízható (ha üzemeltetve van), Organikusan el lehet érni a megfelelő kulcsszavakkal és felépítéssel a felhasználókat. A Googleből + akár később SEO szakemberrel még jobban lehet növelni az oldalad organikusan, tehát Google-ből átkattintó potenciális felhasználók elérését.
Hátránya: Keretrendszer, így ennek is megvannak a maga határai, de alapvetően nem nagyon van olyan igény a szépségiparban, amit ne tudna kiszolgálni.