Mi is az a TikTok?
A TikTok egy 2016-ban indult videómegosztó alkalmazás, ami jelenleg több mint 2 milliárd letöltéssel büszkélkedik főként a 16-25 éves korosztályban. Ma már az egyik leginnovatívabb, leggyorsabban fejlődő közösségi média platformmá nőtte ki magát. A lényege, hogy a felhasználók különféle egyedi videókat osztanak meg a felületen, amelyek hosszúsága egészen rövid és ezeket különböző effektekkel látják el. Sokan kételkedve állnak az alkalmazással szemben, miszerint csak bohóckodnak rajta a fiatalok, és nincs semmi értelme. Pedig egy nagyon hasznos marketing eszköz lehet a fiatal – és a középkorú felhasználók eléréséhez.
Melyek a leggyakoribb tévhitek a TikTok-kal kapcsolatban?
A TikTok milliók mindennapi beszélgetéseinek részévé vált világszerte. Lássuk melyek a leggyakoribb tévhitek a TikTok-kal kapcsolatban!
Kizárólag tinik használják ezt a platformot.
Eleinte valóban szinte csak a tinik rohamozták meg a TikTok-ot, viszont ma már a felnőtt célcsoport ugyanúgy megtalálható rajta, mint a fiatalabb korosztály. Ezt bizonyítja az a statisztika, amely szerint a felhasználók több mint a fele a 20-35 éves korosztályba tartozik. Az egyre nagyobb népszerűségnek köszönhetően valószínűleg ez a korcsoport is még inkább ki fog tolódni, hiszen hónapról hónapra növekszik a felhasználók átlag életkora.
Csak idétlen videók generálnak nagy elérést.
Sokan úgy gondolják, hogy a TikTok-on csak idétlen, semmitmondó tartalmakat tesznek közzé a felhasználók. Azonban számos egyedi, hasznos tartalom is megtalálható a felületen. Nem csak a vicces videók tudnak népszerűvé válni, hanem az oktató jellegű videók, termékismertetők vagy éppen receptek is.
Túl rövidek a tartalmak az elköteleződéshez.
A TikTok videók 15 és 60 másodperc között mozognak, ami azt a tévhitet keltette, hogy a felhasználók nem töltenek el annyi időt a TikTok-on, mint amennyit a marketingesek megkívánnak. Ez azonban nem igaz, mivel a statisztikák azt mutatják, hogy a felhasználók átlagosan 52 percet töltenek az alkalmazáson, valamint naponta körülbelül nyolcszor nyitják meg az alkalmazást. A TikTok átlagos elköteleződési aránya egyébként 29%, ami jóval több, mint a többi közösségi oldal (1%) esetében.
Nem lehet sikeres a TikTok-on közzétett hirdetés.
Sokan úgy vélik, hogy szórakoztató jellege miatt nem lehet a TikTok-on hirdetni. Pedig jelenleg az egyik legjobb marketing eszköz, hiszen algoritmusának köszönhetően egy-egy tartalom organikus módon is meg tud jelenni a hasonló témájú tartalmak között. Jelenleg a TikTok-on a legmagasabb az organikus elérés! A különféle kihívások is nagy népszerűségnek örvendenek, gondoljunk csak például a Haribo Challange-re, ami nagyon jó reklám volt a márkának.
Hogyan használható a TikTok, mint marketing eszköz?
A TikTok-on manapság már nem csak személyek, hanem márkák is jelen vannak. Főként azoknak a vállalkozásoknak éri meg a TikTok használata, amelyeknek a fő célcsoportja a 18-35 éves korosztály. De ha a jelenlegi trendet nézzük, akkor látható, hogy az idősebb korosztály is egyre inkább megjelenik a felületen. Elsősorban márkaépítésre használható, de termék vagy szolgáltatás hirdetése is lehetséges. Olyan termékhez vagy szolgáltatáshoz kapcsolódó hirdetés feladása célszerű, ami érdekes lehet ennek a korosztálynak. Íme 5 tipp, hogy sikeres legyen a TikTok marketing kampányod!
Kezdd el saját csatornád építeni!
Saját csatorna létrehozásával termékeidről, szolgáltatásaidról tudsz tartalmat közzétenni, de akár kihívásokat is kitalálhatsz. Ügyelj arra, hogy videóid ne klasszikus hirdetés jellegűek legyenek, hanem inkább interakcióra ösztönözze a nézőket. A rövid videóba sűrítsd bele a mondanivalód, amit kreatív formában tálalj a nézőknek. Hashtagek kialakításával pedig továbbirányíthatod a felhasználókat a weboldaladra.
Használd a Tiktok Ads-t!
Ha a fizetett hirdetés mellett döntesz, akkor próbáld ki a TikTok Ads hirdetési felületét. Az Instagramhoz hasonlóan hivatkozásokat lehet elhelyezni a videóba, viszont itt is ügyelj arra, hogy ne klasszikus hirdetést hozz létre.
Vondd be az influencereket marketing kampányodba!
Egyre népszerűbb hazánkban is az influencer marketing, és ebből a TikTok sem maradhat ki. Nagyon sok influencer van jelen ezen a platformon, így érdemes őket bevonni marketing kampányodba. Egy influencer segítségével nagyon sok embert lehet elérni, ezáltal pedig márkád is nagyobb érdeklődést kap. Költséghatékonyság szempontjából is megéri influencereket bevonni a marketingcélú hirdetésekbe.
Vágj bele a „Hashtag kihívások”-ba!
Sokszor látható a TikTok-on egy-egy hashtag kihívással kapcsolatos videó. Egy-egy hashtaggel ellátott kihívás nagyon széles közönséghez juthat el, és nagymértékű interakcióhoz vezethet. Márkaépítésre tehát érdemes kitalálni egy kreatív kihívást, vagy már egy meglévő kihívásban részt venni.
Hozz létre egyedi, saját szűrőket és építsd branded!
Még egy jó lehetőség az egyedi szűrők alkalmazása, amelyeket a felhasználók használhatnak, így terjesztve a vállalkozás hírnevét.
Íme néhány szépségipari vállalkozás, amely a TikTok-ot használja márkaépítésre!
Magyarországon is egyre több vállalat használja a TikTok-ot márkaépítésre, ezen belül is leginkább a szépségiparban hódít. Lássunk erre néhány példát!
Fodrászat: Egy több mint 120 ezer követővel rendelkező ifjú fodrász arat hatalmas sikert a TikTok-on. Sikerének kulcsa nem csak kimagasló munkáiban rejlik, hanem abban is, hogy vendégeivel humoros videókat, kihívásokat és a fodrász szakmához kapcsolódó érdekességeket, megválaszolandó kérdéseket tesz közzé.
Műköröm: Az egyik legismertebb körmös márka több mint 12 ezer követővel rendelkezik. A legtöbb videó a körmök készítéséről, díszítéséről szól, ezzel inspirálva a nézőket a kreatív körmök bevállalására. Egy másik TikTok-on ismert manikűrös pedig főként előtte-utána videókat posztol, valamint a szalon mindennapi életébe is betekintést kaphatunk.
Kozmetika: Egy kozmetikus mindennapjait egy több mint 22 ezer nézővel rendelkező hölgy mutatja be. Az ő videói a szakmájába illő trendek bemutatása miatt különlegesek, de betekintést nyerhetünk a szalon életébe is. Ezen kívül beszámol a vendégvéleményekről, és nézőit bőrápolási tanácsokkal látja el.
+1 példa külföldről: Fenty Beauty
Rihanna szépségipari márkája, a Fenty Beauty is megtalálható a TikTok-on. Míg a márka többi közösségi oldalán kifinomult, gondosan összeállított tartalmakat találunk, addig a TikTok-on a bohókásabb, szórakoztató tartalmak kerülnek előtérbe. Hetente több bejegyzést is közzétesznek a termékmintáktól kezdve az oktatóanyagokig. Az egyik legnépszerűbb bejegyzésük egy sminkoktató videó, amelyben a szereplő miközben sminkeli magát, beszél a nézőkhöz. Valószínűleg a sok elérés annak volt köszönhető, hogy könnyen érthető és követhető a videó.
A TikTok marketing szempontból még egy kiaknázatlan eszköz, viszont ahogy látható egyre nagyobb babérokra tör. Mindenképp érdemes marketing eszközként használni annak, akinek a 18-35 éves korosztály a célcsoportja. Igaz ez a korcsoport is egyre inkább tolódik az idősebbek felé is, tehát jó, ha ezt sem hagyjuk figyelmen kívül. Kreatív, egyedi tartalmakkal márkaként is hatalmas sikereket lehet érni. Bővítsd a TikTok-kal az online megjelenésed, mert sosem tudhatod mikor fog igazán nagyot ütni. Ha szeretnéd gyakorlatban is megtanulni a TikTok használatát, akkor jelentkezz legújabb oktatásunkra!
Jelentkezem a TikTok online workshopra!