fbpx

Milyen egy rossz marketinges?

Azt tervezed, hogy vállalkozásod marketing feladatait szakemberre bízod, vagy esetleg már meg is találtad az ideális jelöltet? Az alábbi 10 pontban felsoroljuk, hogy mire érdemes figyelned, hogy biztosan ne kidobott pénz legyen a marketingre szánt összeg!

 

1. Sablonokban gondolkodik

Sok marketinges beleesik abba a hibába, hogy ha egyszer valami jól működött, akkor ugyanazt a módszert próbálja alkalmazni minden más ügyfél esetében is. Ők azok, akik 2 perc alatt összedobnak egy marketingtervet Neked, sőt, már az első találkozás alkalmával „pontosan tudják” mit kell majd csinálnod.

Bár a marketingnek valóban megvannak a maga szabályai, és fontos végigmenni egy ellenőrző listán első alkalommal, hogy tudjuk, miből kell elindulnunk, de ezen kívül minden mást teljesen személyre kell szabni. Vannak olyan ügyfelek, ahol minden szabály, amit a Nagykönyvek leírnak, meg fog dőlni, és teljesen úgy koncepciót kell kialakítani. Soha ne fogadj el olyan marketingtervet, amiben nincsenek CSAK Neked szóló ötletek és javaslatok! Az is jelzésértékű lehet, ha valaki úgy ül le veled beszélgetni, hogy előtte át sem nézte az árlistádat, szolgáltatásaidat, weboldaladat, sőt ezeket el sem kérte tőled…

Jó példa még a sablonos gondolkodásra, ha valaki minden ügyfelének fix áron, ugyanazokat a szolgáltatásokat kínálja. „Tessék, nesze, ez másnál is bejött már, Neked is jó lesz”. Mindig kérj személyre szabott ajánlatot, és egy magyarázatot arra, hogy a szolgáltatás egyes részeire miért lesz szükséged, és miért érdemes fizetned érte!

 

2. Nem figyel rád

Észre szoktad venni, ha a beszélgetőpartnered nem figyel arra, amit mondasz? Nem olyan egyszerű ezt kiszúrni, mint azt elsőre gondolnánk, és egy tapasztalt marketinges pontosan tudja, hogyan vezessen meg. Egyszerűen tudja, hol kell mosolyogni és bólogatni, közben meg már az jár az eszében, hogy milyen csomagot fog eladni neked 🙂
Ha sosem kérdez vissza, ha nem jegyzetel, ha gyakran néz az órájára vagy folyamatosan piszkálja a haját/ruháját, az mind figyelmeztető jel, hogy valójában nem figyel Rád.
Ha már Neked dolgozik, és úgy érzed, hogy hiába javasolsz vagy mondasz bármit, ő azt nem veszi figyelembe, akkor valószínűleg teljesen igazad is van! Sokan elfelejtik, hogy Nálad jobban senki nem ismeri a cégedet, a vendégeidet, a lehetőségeidet. Éppen ezért nem csak hogy lehetőséget kell adnia Neked arra, hogy elmond a véleményedet, hanem kérnie is kell rá 🙂

 

3. Csak egy dologra koncentrál

Vegyük például azt, hogy valaki elvállalja a Facebook oldalad kezelését. A megbeszéltek szerint posztolgat, pakolgatja fel a fotókat a munkáidról stb… De e-közben eszébe sem jut, hogy mi minden mást lehetne még csinálni a szalonban vagy a weboldaladon ahhoz, hogy maga a Facebook jól teljesítsen. A marketing eszközök egymással nagyon szoros kapcsolatban dolgoznak, csak akkor megy igazán jól az egyik, ha a többire is figyelmet fordítasz. Különösen igaz ez akkor, ha egészen más kommunikáció folyik a Social Media felületeken, mint amit Te a szalonban folytatsz. (Egyszerű példa: főleg női hajakat vágsz, mert ezt szereted csinálni, de Facebookon állandóan férfi hajvágásról és frizurákról posztol a marketinges).
Egy szóval, vedd észre, ha a marketinges sosem javasol semmit és kizárólag arra koncentrál, amiért fizetsz neki. Ez persze nem azt jelenti, hogy állandóan új szolgáltatásokat akarjon a nyakadba varrni… Én itt csak arról beszélek, hogy egy jó marketingesnek állandóan jár az agya és millió ötlete van, amit már csak lelkesedésből is megoszt azt ügyféllel 🙂

 

4. Nem mérhető a munkája

Egyszerűen semmi eredményét nem látod a munkájának még 3 hónap után sem. Azért írok 3 hónapot, mert ennyi idő biztosan kell ahhoz, hogy mérhető eredményeket produkáljon egy marketing tevékenység. Persze jó esetben már az első hónapban is érzed a különbséget, de ez nem törvényszerű. Viszont ha nem látod, hogy növekedne a Facebook oldalad like-olóinak a száma, nincsenek új vendégeid, nem növekszik a weboldalad forgalma, akkor bizony baj van.

 

5. Nincs rád elegendő ideje

Egy jó marketingest nem kell zaklatnod és állandóan hívogatnod, mert ő fog keresni minden alkalommal, amikor eszébe jut valami új 🙂 Ezzel ellentétben, egy rossz marketinges még a havi egy személyes konzultációt is időpazarlásnak tartja és nagyon ritkán válaszol az üzeneteidre. Természetesen meg kell találni az arany középutat, hiszen, ha napi 150 kérdést teszel fel, arra talán még a szüleid sem válaszolnak azonnal… Alapvetően azt kell érezned, hogy a marketinges van érted, és nem fordítva! Ez olyan mint egy jó párkapcsolat, ha fontos vagy a másiknak, akkor időt fog szakítani rád, ha pedig csak az alapvető szükségleteinek kielégítésére kellesz (jelen esetben a marketinges fizetés ez a szükséglet), akkor kizárólag ezzel kapcsolatban keres majd és nem érdeklik a Te igényeid.

 

6. Nem kreatív

Nem is kellene ezt leírnom, de mégis az a tapasztalat, hogy a mai napig számtalan olyan kolléga létezik, aki semmilyen kreativitást nem visz bele a munkájába. Na de miből veheted észre, ha a marketingesed nem kreatív?
– ugyanolyan posztokat oszt meg állandóan (pl. egy kép + 3 sor szöveg)
– nincsenek új ötletei
– más oldalakról lopkodja az ötleteket
– sablonos szövegeket ír, amik egy kicsit sem tükrözik a cégedet
– nem posztol se saját maga által szerkesztett képeket, se kreatív videókat, se fotókollázsokat
– nem tudod megmagyarázni az okát, de laposnak, unalmasnak tűnnek a posztok és blog-ok amiket ír
– a vendégeid nem lelkesednek a megújult online kommunikációdért, sőt észre sem veszik, hogy már nem Te csinálod 🙂

 

7. Sosem keres meg magától

Csendben végzi a munkáját, és csak akkor hív, ha fizetési határidő közeleg. Egyébként olyan, mintha nem is lenne 🙂 Egy lelkiismeretes marketingesnél elképzelhetetlen, hogy néha ne csörögjön rád azzal, hogy „hú, képzeld, mi jutott eszembe!”. Ha két fizetés vagy előre egyeztetett konzultáció között semmilyen kapcsolatot nem próbál létesíteni veled, akkor bizony nem is igazán foglalkozik a cégeddel.

 

8. Nem rugalmas

Ragaszkodik a jól bevált módszereihez, sosem veszi figyelembe, amit kérsz, nehéz vele időpontot egyeztetni személyes találkozóra, és arról ne is álmodj, hogy akár egy napot is késhetsz a fizetéssel… A marketingben a rugalmasság az egyik legnagyobb előny, és aki képes az ügyfél és a piac igényeihez folyamatosan és maximálisan alkalmazkodni, az lesz ebben a szakmában a legjobb.

 

9. Nem ismeri a konkurenciáidat

Senki nem tud igazán hatékony marketing stratégiát kialakítani, ha előzetesen nem méri fel az ügyfele konkurenciáit. A marketingesednek folyamatosan tudnia kell arról, hogy milyen újdonságokkal készülnek a környéken lévő szalonok, milyen az árképzésük, milyen termékkel dolgoznak és miben igazán jók. Ez mind-mind fontos ahhoz, hogy sikeresen tudjatok együtt dolgozni. Nyugodtan kérj tőle konkurencia elemzést a munkája részeként! Hiszen, ha valóban komolyan veszi a feladatát, akkor ezzel eleve rendelkeznie kell, mikor elkezd Neked dolgozni.

 

10. Sosem jár a szalonodban

Utoljára hagytam az egyik legfontosabb tényezőt. A közös munkátok során legalább egy alkalommal mindenképpen látnia kell a szalont, ahol dolgozol, hiszen csak így tud teljes egészében képet alkotni Rólad és a munkádról. Vedd észre, ha magától ez sosem jutna eszébe! Magyarország kicsi ország, nincs olyan pontja, ahová ne lehetne autóval néhány óra alatt eljutni, és ha valakinek valóban fontos az ügyfél, akkor ezt az utat meg is teszi 🙂

 

Ne dönts gyorsan és nyomás alatt, mindig adj időt magadnak, akár kérdezz meg több szakembert is, és válaszd a számodra legszimpatikusabbat. Hosszútávon szimpátia és jó emberi kapcsolat nélkül még a legnagyobb marketing „atyaúristennel” sem fogsz tudni együtt dolgozni, ezért érdemes ezt is figyelembe venni! Ha még Te sem vagy biztos benne, hogy milyen segítségre lenne szükséged, jelentkezz be hozzánk Online konzultációra!