fbpx

Hallottad már a remarketing fogalmát, de nem tudod mi az? Akkor olvasd el ezt a cikket! Első hallásra a remarketing úgy hangzik, mint egy komoly szakszó, ami mögött egy nagyon bonyolult eljárás van, amit csak a marketingesek érthetnek. Ez viszont távol áll a valóságtól, a remarketing pofon egyszerű, és bárki könnyen alkalmazhatja.

Honlapod, Facebook oldalad látogatóinak hány százaléka jut el a vásárlásig? Akik valóban időpontot foglalnak szalonodba, azok általában csupán 2-3%-át jelentik oldalaid látogatóinak. Ez nem azt jelenti, hogy a maradék 97% csak véletlenül tévedt oda az oldaladra, valószínűleg ők is a célközönségből kerültek ki. Gondolj csak nyugodtan azokra a weboldalakra, ahol legutóbb jártál! Valószínűleg már érdekelt a szolgáltatás, amit nyújtottak.

Mit tehetünk azért, hogy minél több látogatóból legyen vásárló? Hogyan növelhetjük meg jelentősen ezt a 2-3%-ot? Erre jó a remarketing! A remarketing lényege, hogy azokat célozza meg reklámjaiddal, hirdetéseiddel, akik korábban valahol kapcsolatba léptek szalonoddal. Hirdess közvetlenül azoknak, akik rákattintottak Facebook posztjaidra, lájkoltak, ellátogattak honlapodra, vagy bármilyen módon érdeklődtek szalonod iránt az interneten.

Miért jó a remarketing? A fogyasztók általában örülnek, ha számukra releváns hirdetésekkel találkoznak. Igazából élvezik, hogy végre olyan reklámok jelennek meg nekik, amik érdeklik is őket. Pár éve még a reklámok nem voltak személyre szabva, a férfiak is ugyanúgy találkoztak kozmetikumok hirdetéseivel, az idős néniknek is futócipőreklámokat kellett nézniük. A remarketinggel biztosan azoknak fogsz hirdetni, akik a célcsoportodhoz tartoznak.

Ráadásul a remarketing eredménye, hogy weboldalad ex-látogatói mindenhol a te hirdetéseid látják majd, így egy idő után azt képzelik, hogy ez egy igazán sikeres cég lehet – hiszen rengeteg pénzük van reklámokra.

Ha még fokozni szeretnénk a hatékonyságot, akkor azt is megnézzük, hogy az adott látogató a honlapodon belül milyen szolgáltatásokra keresett rá, vagy melyik Facebook posztod tetszett neki. Így még személyre szabottabban tudsz nekik hirdetni. Például az adott szolgáltatáshoz kapcsolódó kedvezményt hirdetni ilyenkor nagyon jó ötlet.

Persze nem csak az fontos, hogy milyen szolgáltatásokra kerestek rá az emberek! A profik külön stratégiát alkalmaznak a különböző látogatók újra-eléréséhez a látogató honlapon töltött ideje és tevékenységei alapján. Például külön listát lehet létrehozni azokkal, akik nem mutattak hajlandóságot a vásárlásra, akik érkezés után rögtön elhagyták az oldalt, akik már kosárba rakták az árut, vagy akik minden posztodat lájkolták az elmúlt időben, de mégsem vásároltak, akik feliratkoztak a hírlevélre és akik nem.

A remarketing nem csak nagyon egyszerű, de ráadásul teljesen ingyenes is. Csupán a hirdetésekért kell fizetned, de maga a remarketing nem kerül semmibe. Így nem veszíthetsz vele semmit. 

Hogyan lehet elrontani a remarketinget? Mind észrevettük már, hogy korábbi böngészéseink alapján hirdetések jelennek meg az interneten. Mint már említettük ennek nagyon jó hatása van az hirdetések hatékonyságára. Viszont meg van a veszélye, hogy átesünk a ló túloldalára. Lehet, hogy a vevő már rég megvette az áhított terméket, vagy már időpontot kért szalonodba, mégis állandóan látja hirdetéseidet. Ezért érdemes beállítani egy intervallumot, hogy meddig jelenjenek meg hirdetéseid.

A másik buktató az lehet, ha nem látogatják elegen az oldalad, ilyenkor a rendszer visszadobja a kampányt. Ha ez történik érdemes az alapvető marketing tevékenységed fejleszteni, majd, ha már van elég látogatód, akkor kezdeni el a remarketing kampányt.

Kezdd el te is remarketing kampányod egy szakértő segítségével, aki segít majd a kezdeti beállításokban.

Ha szeretnél segítséget a marketing bármely területén akkor fordulj hozzánk! Legyen szó akár egy-egy alkalmi, felmerülő kérdésről, vagy havi szalon marketing coach szolgáltatásról, online tanácsadásunk keretében minden kérdésed megválaszolásra kerülhet!

Tudj meg többet az Online konzultációról!