height="1" width="1" style="display:none" src="https://www.facebook.com/tr?id=482568748899856&ev=PageView&noscript=1" /

Tippek a megnyerő weboldalért

 

Szalonod weboldala naprakész és képvilága megfelel a legújabb trendeknek?

Ha nem, akkor biztosak vagyunk benne, hogy potenciális vendégeket és pénzt veszítesz vele!

Gondolj úgy szalonod weboldalára, mint egy virtuális kirakatra. Ezzel akarod becsalogatni az új ügyfeleket! Az online tartalomnak jól megszerkesztettnek kell lennie és egyszerűen használhatónak, hogy bárki könnyen eligazodjon rajta, különben elveszíted az érdeklődőidet, követőidet.

Az Adobe elvégzett egy kutatást 2015-ben a fogyasztókról, ami a következő eredményeket fedte fel:

  • Az emberek 38%- a elveszíti az érdeklődését egy weboldallal kapcsolatban, ha annak a képvilága nem vonzó.
  • Az emberek 39%-a elveszíti az érdeklődését ha a képek nem töltődnek be.

 

Az alábbiakban leírunk néhány hibát, amit weboldaladon elkövethetsz, illetve olyan tippekkel látunk el, melyekkel vonzóbbá teheted weboldaladat a látogatók számára, hiszen csak néhány másodperced van, hogy meggyőzd a látogatót, és ezzel biztosítsd, hogy a számodra kedvező első benyomással távozzon weboldaladról.

Akár egy webdesignerrel egyezteted le a részleteket, akár saját magad szerkeszted weboldalad, érdemes végigmenni az alábbi listán.

1. Az erős kezdés a kulcs

 

Soha nem kapsz második esélyt az első benyomásra, ezért a kezdőoldal, weboldalad legfontosabb része. Másodperceid vannak, hogy meggyőzd a potenciális vendégeket. Ha hosszú szövegekkel és temérdeknyi marketing üzenettel szembesülnek ezen az oldalon, azonnal továbblépnek.

Kezdőoldaladnak világosan kell válaszolnia az alábbi kérdésekre

  • Ki vagy te?
  • Mit csinálsz?
  • Miért válasszanak téged?

Hogyan tedd vonzóbbá kezdőoldalad:

  • Használj kiemeléseket, főcímeket, a fontosabb témák hangsúlyozásához.
  • A tartalom legyen könnyen olvasható! Használj felsorolásokat, számozással vagy pontozással, ezzel tördelve a hosszabb szöveges részeket (ahogyan mi is tettük ebben a cikkben). A szöveg elrendezése legyen levegősebb, több fehéren hagyott résszel, ez könnyebb a szemnek.
  • Használj látványos képeket, videókat hogy felkeltsd a figyelmet.
  • Egyszerűsítsd le a látogatónak az oldalon való eligazodást. A megfelelő kereszthivatkozásokkal ösztönözheted őket, hogy felfedezzék weboldaladon keresztül mindazt, amit szalonod tud nyújtani nekik.

2. A kevesebb néha több

 

Ne töltsd meg weboldalad linkekkel, bannerekkel, akciós üzenetekkel. Azt hinnéd ez vonzóbbá teszi, de nem! A túlzsúfoltság, átláthatatlanság elijeszti a látogatókat.

A betűtípus is, nagyon sokat számít online. A nagyobb, egyszerűbb betűtípusok egyre nagyobb trendnek számítanak, mivel egyre többen olvasnak telefonon, ezért a tartalomnak könnyen olvashatónak kell lennie kisebb megjelenítésben is.

Légy mobilbarát! Felgyorsult életritmusunknak köszönhetően sokat változtak a fogyasztói szokások, és az emberek egyre többet használják mobiljukat, táblagépüket, hogy menet közben olvassák el az őket érdeklő tartalmakat és egyre kevésbé jellemző ez asztali gépen illetve laptopon. Így látogatóid többsége ezeken az eszközökön fog találkozni weboldaladdal, ezért elengedhetetlen, hogy ugyanolyan élményt tudj nyújtani ebben a formában is.

3. A látványos, de megfizethető képvilág

 

A weboldalad képvilága képet fest szalonodról. Ugyanúgy arculatod része, akár a berendezésed, vagy nyomtatott marketing anyagaid. Egyszerre kell, hogy egyedi és látványos legyen, ugyanakkor letisztult, és feleljen meg a legújabb trendeknek is.

Felejtsd el az elmosódott szalon fotókat és az amatőr csapatképeket!

Egy olyan iparágban tevékenykedsz, ahol az a munkád, hogy az embereknek csodálatos külsőt varázsolj, a weboldaladnak is ezt az üzenetet kell közvetítenie! Ha a weboldalad rosszul megszerkesztett, elavult és nem sugárzik róla a profizmus, hogyan várhatnád el az emberektől, hogy megbízzanak benned saját külsejükkel kapcsolatban?

Íme néhány tipp:

Képek a Google böngészőből

Ezek általában rossz minőségű képek és a könnyű hozzáférhetőség miatt akár más oldalakon, marketing anyagokban is belefuthatunk az általunk felhasznált képekbe, ha innen választunk, ami korán sem mondható profinak, hiszen mi egyedi arculatot szeretnénk létrehozni. Arra tökéletesen megfelel, hogy felélénkítsd a közösségi média oldalad vagy bogbejegyzéseid, de nem a weboldalad kezdőlapján! Itt le kell nyűgöznöd a látogatót.

Stock fotó könyvtárak

A megfelelő képek megtalálása időigényes feladat, de ne ezen spórolj! Fektess időt abba, hogy arculatodhoz illő képeket találj melyek a megfelelő történetet mondják el. A legtöbb stock fotó oldal (iStock, Shutterstock, Adobe Stock, Bigstock) különböző kedvezményeket kínál, ha egyszerre több képet vásárolsz, vagy havidíjat is fizethetsz.

Találhatsz ingyenes stock fotó oldalakat is (Flickr, Pixabay), ezeken azonban ne felejtsd el beállítani, hogy szabadon felhasználható képeket keresel. Valamint olyan oldallal is találkozhatsz, ahova fotóművészek küldik be a képeiket, amiket szabadon felhasználhatsz (Unsplash).

Profi fotózás a szalonban

Egy jó fotós igazi csodát tud tenni szalonoddal, a legsötétebb, legkisebb helyből is ki tudja hozni a maximumot. A fotós által készített csapatképek és portré fotók a profi módja annak, hogy bemutasd csapatod weboldaladon. Így építhetsz bizalmat az emberekben, ez pedig minden pénzt megér.

4. Megfizethetetlen információ

 

Online vásárlói szokásokat vizsgáló statisztikák felfedték, hogy az árlista a 3. leglátogatottabb oldal a legtöbb szépségipari vállalkozás honlapján. Mégis sok szépségszalonnak hiányzik ez a fontos információ weboldaláról. Ha neked sincs egy naprakész, friss árlistád feltöltve weboldaladra, javaslom, hogy mihamarabb vedd fel a marketing teendőid közé.

5. Légy megközelíthető

 

Nagyon sokat segíthetsz vendégeidnek, ha tiszta és egyértelmű információt adsz meg szalonod elhelyezkedéséről. Könnyítsd meg a dolgát, hogy megtaláljon, csatolj weboldaladhoz térképet! Adj parkolási tippeket!

Ne rejtsd el nyitvatartási rendedet! Sokkal jobb marketingpolitika hirdetni késői és hétvégi nyitvatartási időd. Figyelj az ünnepekre is, mindig találj módot arra, hogy tájékoztasd Vendégeidet a változó nyitvatartási időkre, ezzel elkerülheted a csalódott ügyfeleket!

Biztosítsd, hogy telefonszámod, e-mail címed, minden elérhetőséged könnyen megtalálható legyen!

6. Különleges ajánlatok weboldaladon

 

A Vendégek imádják a különleges ajánlatokat. Az ajánlatok oldala mindig az egyik leglátogatottabb a szépségipari szolgáltatásokat nyújtó üzletek weboldalain.

Az ajánlatok alatt nem feltétlen kell árcsökkenésre gondolnod! Mindig gondolkodj inkább hozzáadott értékben! Megvan az ajánlat? Szükséged van egy ösztönzőre!

Mi az az ösztönző?

Egyszerűen vezesd a Vendéget, hogy mit kell tennie annak érdekében, hogy kihasználhassa nagyszerű ajánlatodat. Helyezz el minél több „hívj most” , „telefonálj a foglaláshoz” , „kattints a vásárláshoz” gombot weboldaladon. Használ hatásos szavakat mint, „fedezd fel” , „tudj meg többet”!

Ne hagyd ki! Gyűjts felbecsülhetetlen marketing adatokat weboldaladon! Legyen minden oldaladon egy „feliratkozás” gomb! Ez  a legkönnyebb módja, hogy e-mail adatbázist építs, ami az egyik legértékesebb szalon marketing eszköz.

7. Blog szekció

 

Egy weboldal tele tartalommal, felbecsülhetetlen marketing eszköz. Lásd el követőidet napról-napra új ajánlatokkal, cikkekkel, tanácsokkal! Nyújts számukra értéket, hogy bizalmat építhess! Használd ki az évszakokat, ünnepeket, eseményeket. Segíts nekik követni a legújabb trendeket tanácsaiddal. Tájékoztasd Őket legújabb ajánlataidról, hogy mindig tudják, mi történik szalonodban.

Végül, ne felejtsd el, hogy weboldalad sosincs készen. Folyamatosan fejlesztened, bővítened, javítanod, és frissítened kell. A technológia, a Google is állandóan változik, folyton újabbnál újabb lehetőségeket, marketing eszközöket kínál számodra. Neked is mindig változnod kell, és követned ezeket az újításokat, ha lépést akarsz tartani a konkurenciával.

Reméljük sikerült segítséget nyújtanunk, hogy kicsit felfrissítsd weboldalad a forgalmas karácsonyi időszak előtt! 🙂

Ha szeretnél még többet tanulni, töltsd le ingyenes e-bookunkat, melyben kreatív karácsonyi marketing trükköket találsz. 🙂

Karácsonyi Marketing Kalauz