A január és február általában csendesebb időszak a szalonok számára, mivel ilyenkor a vendégek igyekeznek csökkenteni kiadásaikat a karácsonyi költekezés után.
Hogyan pezsdítheted fel szalonod forgalmát ebben az időszakban?
- Speciális marketinges szemléletmóddal
- Szezonális promóciós ötletekkel
Így építsd fel januári marketing kampányod
Az újév kezdetén, valamilyen különös megszállottsággal ragaszkodunk a megújulás gondolatához. Ezt a marketing szemléletmódot kell adoptálnod, amikor megtervezed januári kampányodat. Beszélj a teljes megújulásról, teljes átalakulásról, új külsőről, ettől zengjen minden csatornád. Támogasd vendégeid januári önfejlesztő terveit marketing kampányoddal weboldaladon, közösségi média felületeiden, blogodban.
1. Promóciók
Készülj legalább 3-4 különböző promóciós ajánlattal. Lehet hozzáadott érték, százalékos árcsökkentés, vagy csomagajánlat is. Az emberek szeretik, ha ők dönthetnek, adj nekik különböző opciókat, amik közül választhatnak. Ne felejtsd el tisztázni a promóció felhasználásának feltételeit, ezzel elkerülheted az elégedetlen ügyfeleket.
Korlátozd a promóciókat:
- Csak az eleve csendesebb napokon tedd elérhetővé kedvezményes ajánlataidat (pl.: hétfő, szerda)
- Korlátozd a promóciót a szalon azon szolgáltatásaira, amik kevésbé népszerűek ebben az időszakban.
- Mindig adj meg időkorlátot, ezzel motiválhatod a vendégeket a gyors döntésre.
2. Online megjelenés
Ne felejtsd el weboldaladon és közösségi média oldalaidon is hirdetni ezeket az ajánlatokat. Használj azonos grafikát a különböző ajánlatokhoz, ez elegáns módja annak, hogy egyszerűen bemutasd vendégeidnek januári promócióidat anélkül, hogy zavaros lenne számukra. Átláthatóvá és könnyebben felismerhetővé teszi akcióidat. Ezeket a grafikákat nyomtatott, kártya formátumban akár szalonodban is elhelyezheted, így már a karácsonyi, forgalmas időszakban is felkeltheted az érdeklődésüket januári promócióid iránt.
3. Blog
Tegyél közzé hasznos információkat blogbejegyzésedben. Adj vendégeidnek hasznos tippeket a megújuláshoz, mondd el nekik, hogy te hogyan tudsz segíteni ebben szolgáltatásaiddal. Hívd fel a figyelmüket arra, hogy ez a legjobb időszak a bőrmegújító kezelésekhez, hajszerkezet újító terápiákhoz, a kevesebb napfény miatt, valamint, hogy ezzel felkészíthetik bőrüket, hajukat a szárazabb nyári időszakra.
4. E-mail marketing
Küldj karácsonyi körlevelet törzsvendégeidnek!
Az e-mail az egyik legjobb szalonmarketing eszköz. Költséghatékony és nagyon személyes formája annak, hogy felvedd a kapcsolatot a vendéggel. Egy gyönyörűen kivitelezett üdvözlet remek módja, hogy megköszönd lojalitásukat. Az e-mail végén pedig megemlítheted nekik januári promócióidat.
5. Időzítés
Kezdd el az Újévi promóciódat már karácsony előtt!
Láss túl a karácsonyon! Talán korainak hangzik előre megtervezni a januári, februári időszak marketing kampányait, főleg amikor ilyenkor még előttünk van az őrült karácsonyi időszak. Azonban az előretervezés a siker titka, és az év eleji időszaknak szüksége van az erős marketing háttérre. Így azt ajánljuk, hogy idén előzd meg a konkurenciát, és kezdd el már decemberben januári marketing kampányod. Szalonod tele lesz vendégekkel a karácsony előtti időszakban, ne hagyd ki ezt a marketing lehetőséget, hogy már ekkor felkeltsd az érdeklődésüket a januári promócióidra.
Ha szeretnél még többet tenni, hogy szalonod már az év kezdetén jobb eredményeket érjen el, jelentkezz Marketing stratégia és tervezés workshopunkra!