fbpx
Egy termék vagy szolgáltatás árának meghatározásához rengeteg tényezőt kell figyelembe vennünk. A saját költségeinktől kezdve, a versenytársak árain át, a célcsoportunkig. Ezen cikk célja, hogy olyan marketingtudással gazdagítsuk ismereteiteket, melyek segítenek meghozni a leghatékonyabb árpolitikai döntéseket. Tehát inkább az ár és a marketingcélok összehangolásával fogunk foglalkozni, mint az árképzés gyakorlati tényezőivel.

A versenytársak árainak feltérképezése

Elsősorban tájékozódnunk kell, hogy milyen árkategóriák között mozognak a hasonló szolgáltatások.

Nagyon fontos ennél a pontnál, hogy minél szélesebb körben ajánlott vizsgálni a hasonló szolgáltatásokat nyújtó szalonokat, nem megfeledkezve a különböző színvonalakról sem. Meg kell vizsgálni mind az alacsonyabb árfekvésű, mind a legmagasabb árfekvésű – luxusszolgáltatásokat nyújtó versenytársakat is.

Fontos, hogy nem feltétlen az aktuális állapot szerint kell meghatározni az árainkat, hanem inkább azt kell megfigyelni, hogy melyek azok az elemek, ami miatt a versenytársak magasabb árakat tudnak elkérni, és melyeken javíthatsz saját szalonodban. Ilyenek például a szalon berendezése, vagy az online megjelenés, amikről később még részletesebben szót ejtünk.

Célcsoport

A célcsoport pontos meghatározása elengedhetetlen ahhoz, hogy meghatározzuk a leghatékonyabb módszereinket. Meg kell vizsgálni, hogy milyen célcsoport adott a szalon környezetében. Például egészen más célcsoportja lesz egy budai, és egy külvárosi szalonnak. Elsősorban a szalon elhelyezkedése szerint adott célcsoporthoz kell igazodnod. Körül kell nézni a szalon közvetlen környezetében, és megfigyelni, hogy milyen vendégekből tevődik össze a szalon vendégkörének legnagyobb része. Ezekhez az emberekhez kell igazítanod szalonod arculatát és árait egyaránt.

Hadd mutassam be ezt egy példával:

Ha a vendégköröd nagy része egyetemistákból, tanulókból áll, a divatos szolgáltatásokat érdemes előnyben részesítened. A legújabb hajfestési technikákat kell követned, és inkább a szélesebb körű, de alacsonyabb árfekvésű szolgáltatásokban, termékekben kell gondolkodnod. Ha a vendégköröd fiatal felnőttekből áll, akkor kínálhatsz exkluzívabb, drágább szolgáltatásokat is. Át kell gondolnod, milyen a vendégeid élete, és egyszerű logikával az igényeikhez kell igazítanod áraid és arculatod.

Arculat

A mai világban, amikor sorra nyílnak a szalonok, nagyon fontos kellő figyelmet fordítani üzleted arculatára. Az arculat az, amivel kiemelkedhetsz a versenytársak közül, és amivel a vendégek megkülönböztetnek a többi szalontól. A különböző arculati elemek abban is segítenek, hogy emeld velük szalonod színvonalát.

A vendégek egy szalon színvonalát nem csak az általad használt alapanyagok alapján állapítják meg. Elsősorban az első benyomás az, ami bevezeti őket szalonodba. Az első benyomás pedig az online megjelenéseidnél kezdődik. Fontos, hogy használj különböző arculati elemeket. Készíts szalonodnak saját logót. Határozz meg arculati színeket, amiket használsz a weboldaladon, közösségi média megjelenéseidhez, valamint a szalonodban a berendezés és dekoráció választásánál.

Könnyítsd meg vendégeidnek, hogy megbízzanak benned! Az arculati elemek közé tartozik vállalatfilozófiád is. Fogalmazd meg egyedi módon, hogy miért csinálod azt, amit csinálsz, fogalmazd bele egy mondatba a szenvedélyedet a munkád iránt, és engedd a vendégeidnek, hogy ez által megismerjenek téged.

Az arculati elemekről és szalonod arculatának felpezsdítéséről ebben a cikkünkben is olvashatsz!

Hogyan emeld szalonod színvonalát

 

A színvonal emelésének egy kulcsszava, hogy nyújts élményt szalonodban.

Figyelj oda az apróságokra. Az üzlethelyiségben biztosított légkör egy fontos eleme a szalon színvonalának megítélése szempontjából, ez pedig egy olyan tényező, amin könnyedén tudsz javítani kis ráfordítással és kreativitással. Figyelj szalonod berendezésére, dekorációjára. Teremts kellemes légkört, ahol a vendégeid ellazulhatnak.

Az online megjelenés is egy ilyen tényező. Nem kell nagy ráfordítás ahhoz, hogy profibb, exkluzívabb hatást kelts, és ezáltal emeld szalonod színvonalának megítélését – vele együtt pedig az árakat, amit elkérhetsz a szolgáltatásokért. Használj egyedi profilt, divatos tartalmakat, és posztolj rendszeresen.

Kövesd a divatot!

A divatos dolgokhoz azonnal magasabb színvonalat társítunk, pedig ehhez a tényezőhöz is csak egy kis odafigyelés, kutatómunka, és kreativitás kell. Mind szalonod berendezésénél, mind az online megjelenéseidnél figyelj oda, hogy divatos színeket, kiegészítőket, és tartalmakat használj.

Ha szeretnél több tippet szalonod színvonalának növeléséhez, olvasd el ezt a cikkünket is!

A magasabb ár előnyei

 

A magas árhoz magas minőséget társítunk

Az olyan kategóriákban, ahol lényegében minden termék hasonló vagy ugyanolyan jellemzőkkel rendelkezik, a márkák erejét az mutatja, hogy mennyivel kérhetünk többet érte. Az ár a minőségre utaló jel. Tehát, ha te alacsonyabb árat kérsz szolgáltatásaidért, a vendég azonnal alacsonyabb színvonalra is fog asszociálni és fordítva, a magas árhoz magasabb színvonalat társít. Így ne félj emelni áraid, mert meglehet, hogy több vendéget fogsz bevonzani szalonodba a magasabb árakkal, mint az alacsonyabbakkal.

A magas ár előnyei marketingpolitikai szempontból

Az alacsony ár csak az ár-érzékeny vendégeket vonzza be a szalonba. Az ilyen vendégekkel nem fogsz tudni hosszú távú kapcsolatot építeni, lojalitást növelni, hiszen amint alacsonyabb áron találják meg az adott szolgáltatást, azonnal tovább fognak állni.

Az alacsony árak nem adnak teret az akcióknak. A különböző csomagajánlatok, akciók megfelelő marketing háttérrel való használata kiaknázhatatlan lehetőségeket nyújt az értékesítésre. Ezekkel az eszközökkel folyamatosan irányíthatjuk, kézben tarthatjuk értékesítéseinket, folyamatosan vásárlásra ösztönözheted velük vendégeidet kihasználva minden ünnepet, évszakot. Azonban ha túl alacsony árakat határozol meg, nem hagysz magadnak lehetőséget ezen ösztönző eszközök kihasználására.

Reméljük hasznosnak találtad tanácsainkat és sikerült bátorságot gyűjtened egy kis áremeléshez, vagy az elhatározáshoz, hogy emeld szalonod színvonalát! Ha hasznosnak találtad tanácsainkat, de úgy érzed, hogy még több segítségre lenne szükséged, akkor válaszd a Termék értékesítés online workshopunkat!