fbpx

A Facebook hirdetés nem arról szól, hogy csak egyszerűen feladsz egy gyorsan összedobott szöveget egy képpel. Ennél sokkal komplexebb feladat egy hatékony Facebook hirdetés összeállítása. Sokan sajnos abba a hibába esnek, hogy nem tervezik meg eléggé a hirdetést. A hirdetéseket úgy kell létrehozni, hogy a számodra megfelelő célközönségnek szóljon az ajánlat. Ha te is azzal szembesülsz, hogy hirdetésed nem lett eredményes, akkor olvasd el cikkünket és megtudhatod hogyan építs fel egy sikeres Facebook hirdetést a hirdetéskezelő segítségével!

Mi a célod a hirdetésfeladással?

Az első lépés, hogy határozd meg mi is a pontos célod a hirdetéssel. Ilyen például, hogy több követőt szeretnél vagy éppen több interakciót szeretnél elérni az oldaladon. Ha már tisztáztad a célkitűzéseket, akkor elkezdheted összeállítani a szöveges anyagot. Ha jól elkészíted a hirdetést, akkor nem vagy alig kell költened a hirdetésre. Minél több interakció érkezik az oldaladra, annál értékesebb lesz a tartalmad a Facebook algoritmus számára.

Mitől értékes egy oldal a Facebook számára?

1. Ne ossz meg külső hivatkozásokat! Ezek a megosztások nem a te oldaladat, hanem a megosztott oldalt építik.

2. Rendszeresen posztolj! Legalább hetente 2-3 posztot tegyél közzé az oldaladon.

3. Mutasd a véleményeket! Akár egy képet is megoszthatsz a vendégek véleményeiről.

4. Írj szakmai bejegyzéseket! Ennek a célja, hogy tanítsd a követőidet. Szólhat egy blogról vagy akár egy szakmai tippről is.

5. Készíts videót! Itt is figyelemlfelkeltő mondattal indíts és legyen érdekes, lényegre törő a videód.

6. Indíts szavazást! Például kérdezd meg követőidet, hogy mi a kedvenc termékük.

Ha érdekes, folyamatosan frissülő az oldalad, akkor a Facebook a hirdetésedet is hasznosnak véli. Ezzel előrébb kerül a hirdetések között és több emberhez tud így eljutni. Úgy érzed még nem mozogsz elég otthonosan a közösségi médiában? Akkor Social Media Mentorálás programunkat neked találták ki!

Mi a legnagyobb hiba, amit elkövethetsz?

Az egyik legnagyobb hiba, ha kiemelt időszakban vagy ünnepekkor reklámozol. Hiába tűnik jó ötletnek, mégis csalódás lehet számodra. A kiemelt időszakokban nehéz kiemelkedni, hiszen mindenki erre az időszakra időziti a hirdetéseit. Sokkal nagyobb hatást tudsz elérni, ha egy átlagos napon hirdeted meg ajánlatodat. A másik sokak által elkövetett hiba a célközönség be nem határolása. Ha konkretizálod a célcsoportod, akkor hatékonyabban tud futni a hirdetésed.

hatekony facebook hirdetes

Térjünk rá a hirdetésekre! Mitől lesz hatékony a Facebook hirdetés?

Egy jó ajánlat összeszedett és jól megtervezett. Ha a hirdetésed nem megfelelő, akkor a Facebook hirdetéskezelő felületén bármikor módosíthatod. Összeszedtük, hogy milyen lépéseket követve lehet hatékony a Facebook hirdetés. Ha a felsorolt tippeket felhasználod a hirdetésedhez, akkor akár kis költségvetéssel is sok ügyfelet vonzhatsz be. Nézzük mik is ezek!

Kezdd a célközönség meghatározásával!

Először is döntsd el kiknek szóljon az ajánlat és csak ezután kezdj el tervezni. A szöveget is úgy alakítsd, hogy az ő nyelvükön szóljon, az ő gondolataik alapján. Fontos, hogy az ajánlat a célközönség igényeit kielégítse. Ez mit is takar? Olyan ajánlatot állíts össze, amiben kimondottan a célkzönséged részére javasolt termék vagy szolgáltatás szerepel. Ne hirdess például ránctalanítót fiataloknak, helyette az idősebb korosztályt célozd meg.

Add meg a pontos célterületeket!

Ha nagyon egyedi a szolgáltatásod, akkor nagyobb területre is célozhatsz. Általános szolgáltatások esetén inkább kisebb körzetben hirdess. Emellett a célközönség adatait is konkrétabban add meg, hogy valóban a célzott embereknek jelenjen meg az ajánlatod. Szűkítsd le az érdeklődési köröket is, ezzel elkerülheted a szolgáltatásod iránt kevésbé érdeklődök számára történő hirdetésmegjelenést.

Legyen határidős!

Jó néhány esetben előfordul, hogy az adott ajánlatot nem kötik konkrét időponthoz. Mindig legyen megadva egy kezdési és egy befejezési időpont az ajánlathoz. Így leendő vendégeid is észben tudják tartani, hogy meddig él az adott promóció nálad.

Rukkolj elő egy ütős ajánlattal!

Ne a már megszokott termékeket vagy szolgáltatásokat próbáld meg hirdetni, hanem valami újdonságot. Nagyobb sikert érhetsz el, ha nem a már megszokott szolgáltatásokat reklámozod. Legyen egy extra terméked vagy szolgáltatásod, ami exkluzív és nem mindig elérhető nálad.

Indíts egy figyelemfelkelő mondattal!

Az első mondat lehet egy érdekes felvetés vagy akár egy kérdés is. A kérdések arra ösztönzik az embereket, hogy elgondolkodjanak a feltett kérdés válaszán. Ezáltalán valószínűbb, hogy a hirdetésed felkelti a célközönséged érdeklődését.

Írj a saját stílusod szerint!

A hitelesség érdekében inkább a saját stílusod alapján írj. Kezdj egy figyelemfelkeltő mondattal, majd fejtsd ki az ajánlat lényegét vagy akár egy történetet is beleszőhetsz a szövegbe. Ne bonyolítsd túl a szövegezést, legyen érthető és tömör. Hidd el több eredményt érhetsz el egy hétköznapi nyelvezetű hirdetéssel, mint egy szakszerű szöveggel!

hatekony facebook hirdetes

Figyelj a képre!

Rendszerint megfeledkezünk a hirdetés képére is hangsúlyt fektetni. Érdemes megfelelő méretű, nagyon jó minőségű képeket keresni, ami egyben figyelemfelkeltő is és az ajánlathoz passzol. De ne reklámfotókat és Google-ből letöltött képeket használj fel, hanem megfelelő oldalakon nézz szét. Ilyen például a pexels, unsplash, pixabay. Saját fotót is nyugodtan felhasználhatsz, de az kiváló minőségű legyen. A választott képen szerepelhet szöveg is, de maximum a kép 20%-t foglalja el és rövid, tömör szöveg legyen. A videós és a galériás hirdetések is egyre népszerűbbek, ezért érdemes ezeket is kipróbálni.

Ne felejtsd el a linket!

Nagyon sokszor megesik, hogy a hirdetés szövegéből kifelejtik a linket. Pedig ez egy nagyon lényeges lépés, hiszen így tudod a vendéget továbbirányítani például a weboldaladra vagy az elérhetőségeidhez. Ezt a lépést sose hagyd ki!

Tesztelj!

Ha kész a hirdetés, mutasd meg egy olyan ismerösödnek, aki a célközönségedbe tartozik. Ezáltal láthatod, hogy neki tetszik-e a hirdetés és hogy ő mit javasol, min lehetne változtatni. A hirdetéskezelő használatával módosításokat hajthatsz végre, ha az ajánlat módosításra szorul. Ezzel a lépéssel még inkább hozzájárulhatsz a hatékony hirdetéshez.

Mindig elemezd a mérőszámokat!

Ez azért jó, mert az interakciók által következtetéseket tudsz levonni. Ezután már tudni fogod mi az amin esetlegesen változtatni kell. Ha segítségre lenne szükséged a kampánykezeléshez, akkor vedd igénybe Online kampánykezelés szolgáltatásunkat!

Próbáld ki a remarketinget és a hasonmás célközönséget!

Mi is az a remarketing? A remarketing lényege, hogy az ajánlat azoknak szól, akik már ismernek vagy meglátogatták az oldalad, de mégsem vásároltak tőled. Ennek a közönségnek az újracélzásával talán most vásárlásra bírhatod őket egy számukra készített ajánlattal. A hasonmás célközönség pedig azokból az emberekből tevődik össze, akik a korábbi vásárlóidhoz hasonlítanak például érdeklődési kör alapján. Így hasonló érdeklődési körrel rendelkezőket is elérhetsz.

hatekony facebook hirdetes

Számos apró lépésből tevődik össze a hatékony Facebook hirdetés. Ha ezeket a lépéseket betartod, akkor eredményes lehet a hirdetésed. Többet szeretnél megtudni a Facebook hirdetésekről? Akkor számodra ajánljuk 2 napos online workshopunkat, a Facebook hirdetéskezelést.

Vegyél részt az online oktatásunkon és legyél te is profi hirdetéskezelő!

Szerző: Németh Szintia