fbpx

érdemeMarketing morzsák – hogyan legyél sikeresebb?

 

Arculattervezés

Építsd fel a saját márkádat, használd ki a modern marketingkommunikáció eszközeit! Alakíts ki egy egységes arculatot szalonodnak, honlapodnak és közösségi oldalaidnak. Akár szalont üzemeltetsz, akár vállalkozóként építed a saját karrieredet, mindenképpen szükséged lesz egy saját logóra, ami kifejezi stílusodat! Ezt a logót és a hozzá kapcsolódó arculati elemeket (pl. színek, amiket használsz a weboldalon, betűtípus, névjegykártya, árlista stb) használd minden felületen, ahol vendégeiddel kommunikálsz. Ezáltal könnyen felismerhető leszel, az emberek a neved említése nélkül is be tudnak majd azonosítani! Persze ez egy sok lépcsős folyamat, ahol alaposan át kell gondolni, mit szeretnél, és milyen vendégkört tervezel bevonzani!

 

Aktív közösségi jelenlét

Ma már, aki nem aktív Facebookon vagy Instagramon, lemarad a konkurencia mögött! Ha személyes célokra ritkábban is használod ezeket a felületeket, szakemberként szinte kötelező! Első lépésként egy szakmai (vagyis like-olható) Facebook oldalt hozz létre, és ezt kezdd el feltölteni posztokkal.

Alapszabályok:

• Minden nap kerüljön ki valami

• Ha csak egy posztod van egy nap, akkor azt este 19.00 és 21.00 között tedd ki

• Indíts havonta egy nyereményjátékot a facebookon becsekkoló vendégek vagy követőid között!

• A borítóképet cseréld havonta kétszer! A legjobb reklám felület!

• Állítsd be a nyitva tartásodat és egy automatikus messenger választ azokra az időpontokra, amikor nem dolgozol, így nem kell még késő este is az üzenetekre válaszolnod!

• Rendezd albumba a munkáidat (vágás, festés, alkalmi frizura stb)

• Ossz meg személyes vonatkozású posztokat is. A szalonodról, arról, hogy milyen napod van, mit csinálsz épp…A lényeg, hogy ne legyen túlságosan privát a tartalom, nem kell mindent kiteregetni magadról. Viszont néhány kis személyes apróságnak örülnek a követőid, hiszen így ismerhetik meg az embert a fodrász mögött.

 

Tanulj meg profin fotózni a telefonoddal!

A legszebb munkák is borzasztóan mutatnak egy rossz fotón. Tanuld meg, hogyan használd a fényeket, hogyan állítsd be a vendégedet, milyen szögből csináld a képet és nagyon figyelj a Facebookra feltölthető képek maximális méretére! Ha túl nagy fotót töltesz fel, rontani fogja a kép minőségét és elmosódott lesz. És persze, minden fotót láss el saját logóddal, hogy mások ne tudják ellopni!

 

„Cseréld le” szolgáltatásaidat havonta

A vendégek állandóan az újdonságot keresik! Ha nálad folyamatosan minden szolgáltatás elérhető, akár még kedvezményes is, akkor hamar rájuk unnak. Csinálj úgy, mintha minden hónapban lenne valami új. Cseréld le a plakátokat és találj ki akciókat minden hónapban másmás szolgáltatásra és termékre!

 

Értékesíts csomagban!

Ne csak szalonszolgáltatást adj el, hanem csomagban mellé terméket is. Hidd el, még akkor is jól jársz, ha a terméket nagy kedvezménnyel vagy akár ajándékba teszed bele a csomagba, mert így azonnal „beköltözöl” a vendéghez, minden nap látni fogja a terméket otthon a polcon, ez olyan mintha a névjegyed lenne ott mindenhol.

 

Tarts lépést a legújabb trendekkel!

Képezd tovább magad folyamatosan! Remek új vendégszerzési lehetőség, ha megtanulsz valami olyat, amit eddig nem tudtál! Pláne, ha ez a legújabb őrületek egyike, amit rengetegen keresnek. Legyél Te az első a környéken, aki bevezet egy-egy új szolgáltatást és azonnal a többiek elé léphetsz. Az idő ilyenkor Neked dolgozik! Minél gyorsabban reagálsz a piac új trendjeire, annál sikeresebb leszel.

 

Adj élményt!

Ha vendéged belép a szalonba, ne csak egy átlagos vagy átlagosan jó élményben legyen része. Nyújts egy kicsit többet! A tökéletes rend és tisztaság alap elvárás minden szalonban, erre nagyon figyelj oda! Vendégeidnek kedveskedhetsz a születésnapjukon egy kis aprósággal, vagy például engedheted nekik, hogy ők válasszanak zenét, ha csak ketten vagytok a szalonban. Ha a szülinapos vendégednek 1 hónappal a dátum előtt küldesz egy kis ajánlatot, mondjuk egy kedvezményes szolgáltatásról, amit azon a napon igénybe vehet, biztosan örülni fog neki. Sok apró trükk létezik, amivel szebbé tudjuk tenni egy ember napját, próbálj ki minél többet!

Weboldal

Frissítsd folyamatosan szalonod honlapját, hiszen a Google találati listájában – többek között – akkor fog előrébb kerülni oldalad, ha rendszeresen, a látogatók számára érdekes tartalmakat töltesz fel. Mivel a saját szalonoddal és weboldaladdal kapcsolatban bizonyára elfogult vagy, kérj meg egy kollégát, vagy ismerőst, hogy nézze át, és alkosson objektív véleményt róla!

 

Partnerkapcsolatok

Nézz szét a környéken, és vedd fel a kapcsolatot olyan szolgáltatókkal, akik veled azonos vendégkörre „céloznak”, de nem konkurensek. Például, ha ügyes vagy alkalmi frizura készítésben, akkor jó ötlet lehet a környékbeli menyasszonyi ruhaszalonokkal partneri együttműködést kiépíteni, ha pedig férfi hajvágásban vagy jó, érdemes felkeresni a környékbeli edzőtermeket, sportpályákat. Tegyétek fel kölcsönösen egymást honlapjaitokra, és ajánljátok egymást vendégeiteknek!

Következő időpontok, vagyis a „sosem érek rá” módszer

Ne engedd el anélkül a vendéget, hogy a következő időpontját be nem írtátok volna! Nyugodtan hivatkozz arra, hogy gyorsan megtelik a naptárad, ezért érdemes minél előbb foglalnia. Ez vonatkozik telefonhívásokra is. Ha megpróbál bejelentkezni hozzád egy vendég, kicsit mindig húzd az időt, mintha nagyon nem találnál helyet a naptáradban, és ne bólints rá rögtön a kért időpontra!

 

Légy saját marketingesed, és tervezd meg a 2021-es marketing stratégiádat! Mi minden segítséget biztosítunk, hogy ez könnyedén sikerüljön! Jelentkezz Marketing stratégia és tervezés workshopunkra!