height="1" width="1" style="display:none" src="https://www.facebook.com/tr?id=482568748899856&ev=PageView&noscript=1" /

Létezik egy módszer, aminek a segítségével könnyen, és legfőképpen hatékonyan tudod értékesíteni új szolgáltatásaidat a szalonodban. Olvasd el cikkünket, amiben lépésről lépésre mutatjuk meg Neked, hogy mit kell tenned a garantált siker érdekében.

Először is kezdjünk a legfontosabb dologgal, az ötlettel. Régóta ott motoszkál a fejedben az új szolgáltatás gondolata? Gondold végig alaposan, hogy mi az, amit szeretnél, mi az, amitől biztosan megnőne új vendégeid száma. Ha már tudod, akkor el is kezdheted a bevezetését. Az új szolgáltatás csak pár hónap múlva lesz elérhető Nálad? Nem probléma, mert Te már időben elkezded felkészíteni célközönségedet az újdonságokra.

ALKALMAZD A „REMÉNY MARKETINGET”

Szeretnél új szolgáltatást vagy terméked bevezetni, és nagyon bízol benne, hogy sikerrel jársz? A legfontosabb, hogy mától más szellemben, ennek megfelelően kell gondolkodnod!

A CÉLKÖZÖNSÉG FELKÉSZÍTÉSE

Ebben az időszakban lehetőséged adódik majd kideríteni, hogy Vendégeidnek mire is van szüksége, szeretni és akarni fogják-e az általad megálmodott szolgáltatást, vagy az már a bevezetés előtt bukásra van ítélve. Derítsd ki, mi motiválja őket, milyen ajánlattal tudod a legnagyobb hatást gyakorolni rájuk. Ez a szakasz egy új szalon megnyitásánál akár hónapokig is eltarthat, egy termék vagy szolgáltatás bevezetésénél azonban jóval rövidebb idő is elegendő a sikerhez.

Igyekezz azokra az alapvető emberi motivációkra alapozni, amik minden embert hajtanak a döntés meghozatalában. Mik ezek a motivációk?

  • Tekintély

Ugye Te is elhiszed, amit az orvosod mond? Ki más tudná jobban, mint ő, igaz? Alapvető emberi tulajdonság, hogy a hatalommal rendelkező, vagy bizonyos pozícióban dolgozó embereknek jobban hiszünk, mint másoknak. Ebben a helyzetben most Te vagy ebben a pozícióban, hiszen Te vagy a szakember.

  • Kölcsönösség

A klasszikus adok-kapok felállás újra gondolt formája. Ha egy kis aprósággal kedveskedsz Vendégeidnek, vagy kedvezményt adsz nekik, szívesebben hálálják meg azzal kedvességedet, hogy legközelebb is Téged választanak majd.

  • Bizalom

Ez az egyik legfontosabb motiváció. Ha a legjobb barátnőd vagy anyukád ajánl egy szakembert, vagy egy új helyet, amit ki kell próbálnod, máris szívesebben teszed meg, mint egy idegen ember esetében.

  • Várakozás

Mutass olyan tartalmakat a bevezetési időszakban, amitől leendő Vendégeid alig győzik majd kivárni, hogy megnyisson a szalonod, vagy elérhető legyen az új szolgáltatásod. Nem csak a napot fogják várni, amikor végre kipróbálhatják, hanem az azt megelőző híreket, érdekességeket is. Tedd eseménnyé a bevezetési időszakot, amire készülhetnek.

  • Szerethetőség

Te sem szereted azokat a „robotszerű” embereket, akik lélek nélkül, monoton végzik a munkájukat, és úgy érzed magad a kezeik között, mint egy futószalagon? Törekedj rá, hogy Te sose válj ilyenné. Légy szerethető, légy közvetlen, légy önmagad, és ami a legfontosabb, ne félj hibázni. Az apróbb hibák tesznek minket emberré. Ne törekedj a mérnöki tökéletességre, inkább szimpatikus és emberközeli akarj lenni.

  • Szertartások, események

Mi emberek úgy működünk, hogy szeretünk valaminek a részese lenni, tartozni valahová. Ha van egy esemény, amit nagyon várunk, tudunk rá készülni, esetleg még új ruhát is venni rá, akkor már boldogok vagyunk. Tedd a szolgáltatásod bevezetését eseménnyé, amire érdemes várni!

  • A közösség ereje

Tartozni valahová jó, tartozni egy közösséghez pedig még jobb. Könnyebben megteszünk olyan dolgokat, amit mások is megtesznek, és könnyebben választunk szakembert is, ha látjuk, hogy mások is őt választották. Ugye Neked is segített már a döntésben, ha az adott szakember Facebook oldalán csupa pozitív vélemény szerepelt? Használd saját közösséged – akár Facebook oldal, akár csoport – arra, hogy kommunikálj velük.

  • Hiány

Már csak korlátozott ideig elérhető a termék? Csak 1 napom van rá, hogy megvegyem? Akkor kell! Ugye Te is jártál már hasonló cipőben? Te se feledkezz meg erről a motivációról, és legyen olyan ajánlatod, ami csak korlátozott ideig elérhető.

KÉSZÜLJ FEL ELŐRE, ÉPÍTS LISTÁT

A lista az egyik leghatékonyabb marketing eszköz, így nem engedheted meg, hogy hiányozzon az eszköztáradból. Milyen listák léteznek?

  • e-mail/telefonszám lista a Vendégeid e-mail címével
  • Facebook/Instagram követők
  • a saját oktatásaid, rendezvényeid résztvevői
  • a webshopodban vásárlók
  • a Facebook csoportod tagjai

Természetesen ne feledkezz meg a nemrég bevezetett GDPR változásokról sem, amennyiben személyes adatot kérsz el, tárolsz Vendégeidről.

És melyik az a lista amelyik Neked a legnagyobb segítségedre lesz? Az e-mail lista. Ez a lista csak a Tiéd, csak olyan emberek találhatók rajta, akiket valóban érdekel az általad kínált termék vagy szolgáltatás, nem törlődik, ha egy Facebook hiba miatt eltűnik az oldalad. Nem a mennyiség a fontos, hanem a minőség. Gondolj csak bele, azok az oldalak, akik vásárolt like-okkal növelik követőik számát, milyen hatékonyan tudnak majd nekik értékesíteni? Segítünk, semennyire.

VAN MÁR LANDING OLDALAD?

Ez egy olyan „hely”, ahol leendő Vendégeid minden információt megtalálnak az új szolgáltatásodról, amolyan minden egy helyen oldal. Ha van már weboldalad, elhelyezheted ott, de ha nincs, lehet a landing oldal egy Facebook esemény is.

Ha ezekkel a teendőkkel mind kész vagy, és felkészültél a bevezetésre, akkor indulhat is az első fázis.

Előkészítés

Mielőtt belevágnál, tedd fel magadnak az alábbi kérdéseket:

  • Hogyan tudassam az emberekkel, hogy valami izgalmas van készülőben anélkül, hogy úgy tűnjön, mintha azonnal el akarnék adni nekik valamit?
  • Hogyan tudom felkelteni a kíváncsiságukat?
  • Hogyan tudom bevonni őket a döntéseimbe? Hogyan tudjuk a követőimmel EGYÜTT bevezetni a szolgáltatást?
  • Hogyan ismerjem meg a szolgáltatásommal kapcsolatos elvárásaikat?
  • Hogyan tudom beszélgetésbe vonni a vendégeimet/követőimet?
  • Hogyan tehetem ezt az egészen mókássá és szórakoztatóvá? (a nevetés = figyelemmegragadás)
  • Hogyan lehetek más, mint a konkurenciám? Hogyan emelkedjek ki a tömegből?
  • Hogyan derítsem ki, hogy milyen módon vásárol a legszívesebben a célközönségem?
  • Hogyan találjam ki a későbbi tényleges ajánlatomat?

Vedd igénybe célközönséged segítségét azzal, hogy kikéred a véleményüket. Rengeteget segíthetnek abban, hogy később valóban azt a szolgáltatást tudd nyújtani nekik, amit örömmel vesznek majd igénybe.

Tartalom fázis

Legalább 3 féle, magas minőségű tartalmat adj a célközönségednek, hogy fenntartsd az érdeklődésüket, és elérd, hogy akarják az általad kínált szolgáltatást. Ne magára a szolgáltatásra helyezd ilyenkor a hangsúlyt, hanem azokra az előnyökre, amelyek ezzel járnak.

Nem vásárolnak Tőled? Nem jelentkeznek be hozzád? Gondold át, mit csinálsz rosszul. Íme néhány példa:

  • Nem érdekli őket, amit ajánlasz. Nem találtad a valós célközönségedet vagy nem nekik kommunikálsz
  • Nincs pénzük rá
  • Nem hisznek Neked, nem tartanak hitelesnek
  • Hisznek benned, látják, hogy működik a termék/szolgáltatás MÁSOKNAK! De nem hiszik el, hogy nekik is jó lenne.

 

Ha ezek valamelyike is igaz, akkor változtatnod kell, mutatjuk, hogyan:

  • Mutasd meg a lehetőséget a változásra! Mutasd meg nekik, hogy a szolgáltatásoddal milyen változást tapasztalhatnak az életükben
  • Mondd el nekik, hogy miért érdemes Rád figyelniük
  • Tanítsd őket! Adj értékes tartalmat
  • Figyelj az elvárásaikra és kérdéseikre és válaszold meg őket! Vagy ígérd meg, hogy hamarosan megválaszolod
  • Vetítsd előre a következő tartalmakat! Mondd el nekik, miről lesz szó és mikor.
  • Ösztönözd őket kommentelésre! Vond be őket a beszélgetésbe

Ha ezekkel mind kész vagy, jöhet maga a szolgáltatás bevezetés.

Bevezetési fázis

Mielőtt útnak indítanád legújabb szolgáltatásod, ellenőrizz le alaposan minden lépést. Működik a weboldalad? Működnek a bejelentkező felületek? Szalonod készen áll az új Vendéged fogadására? Ha minden rendben van, nyomd meg a start gombot!

Készülj olyan ajánlatokkal Vendégeid számára, amik korlátozott ideig ajánlanak nekik kedvezményes lehetőségeket. Ha a megadott 5 napos határidőig bejelentkezik Hozzád, kedvezményben részesül. Az első Vendégeknek kedveskedj apró ajándékkal. Nyugodtan kombinálhatod is a különböző ajánlatokat, hogy még nagyobb legyen a választási lehetőség.

A listádon szereplő embereket minden nap értesítsd a kedvezményes lehetőségekről, az utolsó napokban akár többször is.

Utánkövetési fázis

Adj többet akkor is, amikor már nem számítanak rá, akár a határidő lejárta után, egy kisebb kedvezményt. Gondolj azokra is, akik most nem vásároltak, de később lehet, hogy megteszik.

Ha gondosan követed tippjeinket, nem érhet meglepetés, és valóban olyan szolgáltatással bővítheted szalonod kínálatát, amire Vendégeid vágynak!

Összegezve tehát, mikor is használhatjuk ezt a módszert?

  • ha új szolgáltatást szeretnél bevezetni
  • ha időszakosan szeretnéd megtölteni a szalont (pl előre egész januárra)
  • ha saját rendezvényt szervezel (nyitóbuli, szalon szülinap, oktatás, stb.)
  • ha új üzletet nyitsz
  • ha új kolléga érkezik a szalonba és szeretnéd már az első munkanapját megtölteni vendéggel
  • ha sikeres időszakos promóciót szeretnél (pl karácsony, anyák napja, stb.)

 

Add el a szolgáltatást még azelőtt, hogy elérhetővé válna!

Szöveg: Petrás Imola