fbpx
Sokan azt gondolják, hogy a blogírás már nem divat és nem hasznos manapság. Viszont az igazság az, hogy egy jól felépített, érdekes információkat tartalmazó blog nagyot lendíthet a vállalkozáson. A technikai részét manapság már könnyű kivitelezni, azonban ez nem elegendő. A jó cikk megírásához elengedhetetlen az alapos tervezés és ha ezt következetesen végre is hajtod, akkor garantált a siker. Ahhoz, hogy blogod ne legyen egy a sok közül, érdemes olyan tartalmat gyártani, ami más cikkekben nem található meg. Ha kiváncsi vagy a sikeres blog titkára és mi is az a keresőoptimalizálás, akkor olvasd el cikkünket és mindenre fény derül!

 

Miért írj blogot?

A blogírással kapcsolatban a legtöbbeknek az jut eszébe, hogy például kozmetikusként vagy fodrászként teljesen felesleges a blog. Pedig nem az! Tudod miért? Azért, mert egy blog írásával kitűnhetsz a többi, környékeden lévő konkurens vállalkozás közül. Egy szakszerű weboldallal és a hozzá tartozó bloggal többletinformációt adhatsz át a már meglévő, illetve leendő ügyfeleidnek például új trendekről vagy új szolgáltatásokról. És ez nem minden, hiszen nem csak vendégeid számára adhatsz át hasznos információkat, hanem a Google is előrébb rangosorol a találati listában a folyamatosan frissülő, jól SEO-zott bloggal. Még az is előfordulhat, hogy a blogodat hamarabb találja meg valaki, mint a szolgáltatásodat vagy termékedet.

sikeres blog keresooptimalizalas

Hogyan kezdj neki?

Mielőtt nekivágnál a blogírásnak érdemes néhány dolgot letisztázni. Először is találd ki, hogy milyen témában szeretnél írni és ez kiknek szól. Olyan témát válassz, amelyről szívesen írsz és jártas is vagy benne. Emelett fontos, hogy legyen terved az elkövetkezendő blogokról is: például milyen gyakorisággal jelenjen meg új bejegyzést vagy milyen kapcsolódó témában legyen blog.

Válassz felületet!

Ma már számos felület közül választhatsz, ha blogírásra adod a fejed. Ilyen oldalak például: blog.hu, reblog.hu, blogger.com és a wordpress.com. A legjobb megoldás, ha a saját honlapodon belül egy blog menüt létrehozol, így elvezetheted az olvasót termékedhez vagy szolgáltatásodhoz, ha eddig nem ismerte. Ezt érdemes WordPress-ben megszerkeszteni, hiszen itt egyszerű a felület kezelni és a keresőoptimalizálás területén is nagy segítség. Ha úgy gondolod, hogy fejlesztened kell még magad a WordPress oldalkezelésben, akkor jelentkezz WordPress weboldalkezelés oktatásunkra!

Írásra fel!

A címet a témának megfelelően alakítsd, figyelj oda, hogy ne legyen férevezető! Olyan címet válassz, ami tükrözi a blog tartalmát. Még mielőtt elkezdenél írni végezz kulcsszó kutatást. A kulcsszó kutatás nagy segítség lehet számodra abban, hogy mi érdekli az embereket és milyen szavakra keresnek rá az interneten az adott témában. Ha már megvannak a kulcsszavak, akkor kezdj hozzá az íráshoz. Mindig a leglényegesebb mondanivalóval kezdd a bejegyzést, mivel az olvasó az első néhány mondat alapján dönti el, hogy érdekli-e őt az adott cikk. Ügyelj arra, hogy a blog igényesen fel legyen építve és a témához passzoló, jó minőségű képekkel legyen megszerkesztve. Görgess tovább és megismerheted azokat az aranyszabályokat, amelyek elengedhetetlenek a sikeres blog elkészítéséhez!

sikeres blog keresooptimalizalas

Mitől jó egy blog?

Az, hogy mitől jó egy blog sok mindentől függ. Hiába az érdekes tartalom, ha a blog felépítése nem keresőbarát és a vizuális elemek sem megfelelőek. Olvass tovább és megtudhatod mire figyelj oda a blog készítésénél!

Építsd fel és formázd igényesen a blogot!

Egy jól keresőoptimalizált bloghoz a kulcsszavak használatán kívül nélkülözhetetlen a jól tagolt szöveg sok bekezdéssel és alcímekkel. A fontosabb kifejezéseket pedig emeld ki a szövegből.

Készítsd el a meta leírást!

Minden esetben írj meta leírást, mivel ezt látja majd az olvasó a Google találati oldalon. A meta leírás egy rövid, maximum 160 karakterből álló szöveg, ami összefoglalja a blog lényegét. Fontos, hogy a választott kulcsszó is szerepeljen a meta leírásban!

Rendszeresen tegyél közzé új tartalmat!

A rendszeresség nagyon fontos, hiszen ha az olvasó látja, hogy folyamatosan frissíted a blog menüt, akkor többször fog visszatérni az oldaladra új tartalom végett. Valamint a folyamatosan frissített oldalt a Google is előrébb helyezi a keresőben. Gondolj csak arra, hogy te is inkább a frissebb tartalmat választod a több éves cikkek helyett.

Használj figyelemfelkeltő címeket!

Olyan alcímeket válassz, amelyek megragadják az olvasó figyelmét és kiváncsiak lesznek a folytatásra. Ilyen például: 5 tipp a sikeres blog érdekében vagy Hogyan növeld bevételed marketing eszközökkel?

sikeres blog keresooptimalizalas

Ne feledkezz meg a kulcsszavakról sem!

Ma már nélkülözhetetlen a keresőoptimalizálás, ha tartalomgyártásba vágunk. A keresőoptimalizálás, más néven SEO lényege, hogy az adott weboldalt bizonyos kulcsszó vagy kifejezés használata alapján a találati lista elejére juttat. Ezeket a kulcsszavakat már a blogírás előtt határozd meg és ezeket tartsd végig szem előtt. A választott kulcsszó legalább két szóból álljon, ami a címben, az alcímekben, a meta leírásban, a szövegben (minimum 5 alkalommal) és a képek címében (ékezet nélkül, _-al elválasztva) is megtalálható legyen ragozatlan formában. Ha segítséget szeretnél a kulcsszavak felkutatásában, akkor nagy segítség lehet számodra a Google Ads Kulcsszótervezője.

Légy egyedi!

Nagy valószínűséggel jó pár blog született a választott témában, ezért jó, ha beújítasz és olyan hasznos információt közölsz, ami eddig más blogokban nem volt olvasható. A szakszavakat próbáld kerülni és minél érthetőbben megfogalmazni a mondandódat, de úgy, hogy szakértőnek tűnj a témádban. Akár még témába vágó sztorikról is mesélhetsz.

Figyeld az eredményeket!

A Google Analytics segítségével megismerheted oldalad fontosabb eredményeit. Az egyes bejegyzések teljesítménye alapján kiderítheted, hogy milyen hibákat vétettél vagy éppen melyik bejegyzés aratott nagy sikert. Ezekre az eredményekre építheted a további blogbejegyzéseidet.

Hangsúlyozd a képeket is!

A képeket tartalmazó blogokat sokkal többen tekintik meg, mint a vizuális tartalom nélküli blogokat. A témához illő jó minőségű képeket válassz, ezeket különböző képszerkesztőkben (pl. Canva) is tovább szerkesztheted. Nem ismered a Canva-t? Vegyél részt Canva képszerkesztés gyakorlati workshopunkon és profi képszerkesztő válik belőled!

Tipp: Az alábbi oldalakon kiváló minőségű fotókat találsz: Unsplash, Pexels, Pixabay.

sikeres blog keresooptimalizalas

De hogyan legyen valóban sikeres a blog?

Ha azt várod, hogy egyik napról a másikra óriási eredményeket ér el a cikked, akkor el kell, hogy keserítselek. Egy blog beindulása több időt igényel, viszont néhány aprósággal hozzájárulhatsz te is a sikerhez. Lássuk mik ezek!

Gyárts tartalmat a keresőoptimalizálás alapján!

Egy jól SEO-zott tartalommal ingyenesen kerülhetsz a Google találati listájának elejére. Próbálj meg olyan tartalmat gyártani, ami maximálisan kiszolgálja az egyes kulcsszavakra rákereső felhasználók igényeit és elvárásait. Hidd el ezt a Google is jutalmazni fogja!

Vond be a közösségi médiát!

Ha van Facebook és Instagram oldalad nyugodtan oszd meg cikkedet egy jól megírt poszttal. Minél többen látják a posztot annál több olvasóhoz juthat el a blogod, ezáltal pedig egyre nagyobb nézettséget generálhatsz.

Az ingyenes lehetőségeken túl

A közösségi médiás megosztások, a hírlevelek kiküldése és a jól SEO-zott tartalom sem volt elég? Ha többre vágysz és kipróbálnád a fizetett hirdetéseket, akkor a Facebookon, Instagramon vagy Google Ads-ben érdemes hirdetned. Egy jól megírt hirdetéssel akár minimális pénzköltés mellett is nagy sikert érhetsz el. Ha többet szeretnél megtudni a hirdetési lehetőségekről, akkor jelentkezz Google Ads és SEO online workshopunkra!

sikeres blog keresooptimalizalas

Ha megfogadod a fent sorolt tanácsokat, akkor a sikeres blog garantált. A lényeg, hogy olyan témakört válassz, ami érdekel és úgy érzed otthon vagy benne.

Ha úgy érzed, még szükséged lenne némi segítségre a tartalomírással kapcsolatban, akkor számodra ajánljuk szolgáltatásunkat, a Tartalomírást!

Szerző: Németh Szintia