fbpx

Tekintettel arra, hogy te magadról nem tudsz objektív visszajelzést adni, csak a vendégeidre tudsz hagyatkozni. Az egyetlen lehetőséged a visszajelzésekre a követőid és a kikövetések száma, de ezek nem azt tükrözik, hogy az ideális vendégednek milyen az ízlése, elképzelése, elvárása feléd. A legjobb megoldás tehát az, ha megkérdezed őket arról, mit gondolnak. Az ügyfél-visszajelzés segíti a szalonod hatékony növekedését!

Fontos megértened, hogy a vendégeid pontosan mit várnak tőled, és megértetni velük, hogy milyen hozzáadott értékkel rendelkezik a te munkád, mert ettől tudsz hatékonyan fejlődni, és így lesz a szalonod sikeres és profitot termelő. Valószínűleg veled is előfordult már, hogy a vendéged nem volt túl biztos abban, hogy mit is szeretne tőled pontosan, de ha nem tetszett neki, amit kapott, akkor nagyon is biztosan közölte a nemtetszését.

A megoldás: Készíts el egy speciális kérdőívet, ami kevésbé tűnik interjúnak a vendégeid számára, inkább olyan, mint egy beszélgetés!

  1. lépés: Határozd meg, pontosan miket szeretnél megtudni!

A vendégeid elfoglaltak, így negyedóránál több időt valószínűleg nem igazán szeretnének a kérdőíved kitöltésével tölteni. Éppen emiatt meg kell határoznod, mik azok a területek, amikre fókuszálni szeretnél, és amikre pontos választ szeretnél kapni. Példák arra, milyen kérdéseket érdemes feltenned:

  • Milyen foglalási szokásaik vannak, mit preferálnak? (pl. telefonon, személyesen, online)
  • Mit gondolnak a szalonod felépítéséről, hangulatáról, a szolgáltatásokról?
  • Mit gondolnak a honlapodról, a közösségi média felületeidről és a hírleveleidről?
  • Kérdezd őket a javaslataikról!

   

  1. lépés: Melyik vendégedtől szeretnél visszajelzést kapni?

Ha azt szeretnéd, hogy minél több ideális vendéged legyen, az a legjobb megoldás, ha nem csak a jelenleg ideális vendégeidet kérdezed meg arról, hogyan tudnád javítani számukra a szalonodban kapott vendégélményt. Milyen az ideális vendég?

  • szereti a szolgáltatásokat, amiket nyújtani tudsz
  • könnyű vele az együttműködés
  • gyakran jár vissza hozzád
  • mindig ajánl téged a barátainak

Tehát válassz ki különböző vendégeket, akiket többször is megkérdezel majd. Legyen a megkérdezettek között

  • többféle korú
  • új(abb) vendég
  • sokszor visszajáró vendég
  • különlegesebb szolgáltatásokat is kipróbáló vendég.
  1. lépés: A vendég-visszajelzés beszélgetés
  • Keress egy csendes helyet, ahol nyugodtan tudtok beszélgetni, vagy akár munka közben is elkezdheted az interjút
  • Mindenképp mondd el neki, mennyire fontos neked az ő visszajelzése, véleménye. Éreztesd vele, mennyire fontos és különleges.
  • Irányítsd úgy az interjút, mintha egy kötetlen beszélgetés lenne, így a vendéged nyugodtabban és nyitottabban fog válaszolni a kérdéseidre.
  1. lépés: A jó kérdésekkel vezesd a beszélgetést!

Legyenek előre összeírt kérdéseid, de ne érezd úgy, hogy mindegyiket kötelezően fel kell tenned! Figyelj oda, merre terel téged a vendég – lehet, hogy meglep téged olyan szempontokkal, amikre te korábban nem gondoltál. Éppen ezért a kérdéseidnek nyitottnak kell lenniük, hogy a vendég minél többet tudjon beszélni az adott kérdésről. Emellett arra is ügyelned kell, hogy a kérdésben ne fogalmazz meg választ, hogy ne tereld el a figyelmét valamelyik irányba. Valószínűleg lesz olyan vélemény, amivel nem értesz egyet, ilyenkor ne kezdd el megfogalmazni az ellenvéleményed, mert ezzel csak kínos helyzetbe hozod a vendéged.

Miután már kaptál többféle válaszokat a kérdéseidre, kezdd el őket összegezni, és kidolgozni egy stratégiát arra, hogyan tudsz változtatni a negatívumokon. Ne kövesd el azt a hibát, hogy megkérdezed a vendégeidtől, mit szeretnének, és mégsem teljesíted a kéréseiket! Hallgasd meg, tanulj belőlük, és cselekedj! Nagyon fontos, hogy te is akard a változást, te is folyamatosan akarj fejlődni, hogy hatékony szalont vezethess!

Ha szeretnél még több, átfogó ismereteket szerezni, akkor jelentkezz a Márkára szabott marketing oktatásunkra! Az oktatás keretein belül mindent megtanítunk Neked, hogy könnyedén érhesd el a kitűzött célokat.