fbpx

Sokan beleesnek abba a hibába, hogy túl nagy célcsoportot választanak. A lehető legszélesebb célközönséget megcélozni marketing üzeneteiddel jó ötletnek tűnik a profitod maximalizálására. De valóban ez a legjobb út?

 

Hogyan csináld hatékonyan?

Ha igazán hatékony marketingkommunikációt szeretnél, ezt az egyszerű marketing tanácsot ajánlom figyelmedbe az egyik legsikeresebb írótól Seth Godin-től:

Másszóval, felejtsd el, hogy mindenkit célzol marketing üzeneteiddel! Helyette alakítsd Szalon Marketing üzeneteid, promócióid és a vásárlói élményt úgy, hogy a számodra ideális vendégkör számára legyen vonzó.

Kiváló eredményeket fogsz tapasztalni!

Az ideális vendégkör számodra az, akik illenek az általad nyújtott szolgáltatási körhöz, és ahhoz a vásárlói élményhez, amit szalonod tud nyújtani.

  • szeretik a szolgáltatásokat amiket nyújtasz
  • könnyű kielégítened az igényeiket
  • rendszeresen járnak hozzád
  • ajánlanak az ismerőseiknek
  • profitálsz belőlük

Ők azok a vendégtípusok, akikből többre van szükséged. Nincs szükséged trükkös vendégekre, akik felemésztik idődet és energiádat, és az örök elégedetlenekre, akiknek kielégíthetetlen igényeik vannak.

 

3 lépés, hogy szalonod szárnyra kapjon

  1. Nézd meg, hogy mi az, amiben szalonod a legjobb, amiből a legtöbbet profitálsz. Mi a te erősséged?
  2. Most nézd meg mely az az ideális vendégkör, mely kiegészíti ezt az erősséget.
  3. Majd alakítsd ezalapján marketing üzeneted és márkádat, hogy még több ilyen vendéget vonzz szalonodba.

Kik tartoznak a Te ideális vendégkörödbe?

A 80:20-as szabály

80% esély van rá, hogy szalonod profitja vendégköröd 20%-ától származik.

Ez a 20% a Te ideális vendégköröd. Ahhoz, hogy azonosítd szalonod ideális vendégkörét, listázd a felső 20% nálad leggyakrabban megforduló vendégeidet.

Kik Ők?

Most tanulmányozd ezeket a vendégeket közös vonásokért: kor, demográfiai adatok, nem, szolgáltatás preferációk, lakhely, stb. Igényes 40-es nők, helyi anyukák, ár-érzékenyek, folyton az újdonságokat kereső 30 alattiak, lojális törzsvendégek, vagy helyi irodai alkalmazottak? Melyik szolgáltatásaidat veszik igénybe legtöbbször? Azonos időközönként jelentkeznek be? Milyen gyakran ajánlanak téged másoknak? Melyik alkalmazottadhoz járnak?

Készíts egy profilt a fenti adatok alapján!

Fordíts időt arra, hogy megismerd Őket, és fejtsd meg mit szeretnek és értékelnek igazán szalonodban!

A célzott Szalon Marketing eredmények magukért beszélnek!

 

Ezt az ideális vendég profilt használd, amikor kialakítod teljes marketingkommunikációdat, saját márkádat, amikor pozicionálod szalonodat. Ezekhez a Vendégekhez beszélj! Felejtsd el, hogy mindenkihez beszélsz, egyszerűen nem működik. Fókuszálj az ideális vendégeidre. Ők fognak profitot generálni. Egyszerűbben. Gyakrabban.

Ha szeretnél segítséget a marketing bármely területén akkor fordulj hozzánk! Online konzultációnk keretében profi és megbízható választ kaphatsz az éppen felmerülő marketing kérdéseidre, valamint megtanít arra, hogyan használd ki, és fordítsd előnyödre a szalon marketing eszközöket.

Igénybe veszem az Online konzultációt!

 

Írta és szerkesztette: Zopcsák S. Ágnes