height="1" width="1" style="display:none" src="https://www.facebook.com/tr?id=482568748899856&ev=PageView&noscript=1" /

Biztosan te is sok időt szánsz arra, hogy nagyszerű posztokkal töltsd meg szalonod Facebook oldalát, de vajon kihasználod a marketing lehetőségeket is?

A Facebook fantasztikus marketing lehetőségeket kínál szalonod népszerűsítésére, használd ki! Ráadásul a Facebook folyamatos algoritmus változásai miatt sem árt, ha rendszeresen felfrissíted oldalad.

Íme néhány tipp, hogyan dobhatod fel szalonod Facebook oldalát a nyárra!

Változtasd meg a borítóképed!

Mind tudjuk, hogy az első benyomás a lehető legfontosabb. A borítóképed az, amit potenciális vendégeid először meglátnak, amikor ellátogatnak oldaladra. Ezért érdemes egyrészt kihasználni, mint hirdetőfelületet, másrészt kiemelt figyelmet fordítani arra, hogy illeszkedjen a szalon arculatához, és minőségben is megfeleljen.

A borítókép megfelelő mérete:

A Facebook a 851 pixel széles, és 315 pixel magas képméretet ajánlja, aminek a fájlmérete kevesebb, mint 100 KB. Ez a méret tökéletesen működik asztali gépen, laptopon, és mobilon is.

Győződj meg róla, hogy a kép amit használsz kellőképpen figyelemfelkeltő, beleillik szalonod arculatába, és nem utolsó sorban jó a minősége is.

Emelkedj ki egy borító videóval!

Szeretnél kiemelkedni a versenytársak közül? Használj egy videót szalonod borítóján! A videók térhódítása a közösségi médiában egyre csak nő. Egy ilyen borító videóval garantáltan kiemelkedhetsz.

Frissítsd fel Facebook Névjegyed!

Ellenőrizd az alábbi tételeket!

  • Minden rád vontakozó mezőt kitöltöttél?
  • Megfelelő helyre irányítanak a weboldaladra, és egyéb közösségi média oldalaidra mutató linkek?
  • Minden fontos informácó helyes és naprakész? (elhelyezkedés, telefonszám, nyitvatartási idők)

 

Kitűzött poszt

Frissítsd rendszeresen kitűzött posztodat is!

Mindig ügyelj arra, hogy kitűzött posztod még véletlenül se hirdessen egy esetlegesen már lejárt ajánlatot. Ha pedig eddig még nem használtad ezt a funkciót, akkor ideje, hogy ezt a marketing eszközt is kihasználd!

Ne várd meg, hogy unalmassá váljon rendszeres látogatóid számára az oldaladon elsőként megjelenő kitűzött poszt! Cseréld rendszeresen! Ha megfeledkezel róla, írd be mindig a naptáradba, hogy mikor van itt az ideje lecserélni.

Hirdesd szolgáltatásaidat!

Tudtad, hogy Facebook oldaladon megjelölheted már szolgáltatásaidat is?

Nem sok szalon tud erről az eszközről, pedig ez egy tökéletes lehetőség arra, hogy az oldaladra látogatók tudomást szerezhessenek róla, hogy milyen szolgáltatásokat vehetnek igénybe szalonodban.

CTA

A Facebook sem különb bármely más szalon marketing csatornánál, tehát itt is vezetned kell a vendéget, a célod felé (pl.: időpontfoglalás, telefonos megkeresés, weboldaladra látogatás). Ebben segítenek neked a CTA (call to action) gombok. Ezek a gombok egyszerűen megmondják nekik, hogy mit tegyenek a következő lépésként.

Vélemények

A vendégek által rólad írt vélemények azok, melyek alátámasztják a munkád minőségét. Nélkülözhetetlenek az új vendégek bevonzásához! Az oldaladra elsőként látogatók csakis innen értesülhetnek róla, hogy mennyire szeretnek hozzád járni a vendégeid.

A Facebookon írt véleményeket nem tudod megváltoztatni vagy kitörölni. Ezért is fontos, hogy mindig reagálj ezekre, és hogy bátorítsd vendégeidet, hogy írjanak rólad néhány sort.

Íme pár egyszerű tipp, hogyan vedd rá vendégeidet a véleményírásra

Emlékeztesd őket, amikor éppen a szalonban vannak. A recepciónál, hajmosás közben, kozmetikai kezelés közben vagy akár mikor elköszöntök, szinte bármikor megkérheted egy mondatban, hogy ha elégedett volt, írja le miért.

Rendszeresen küldesz ki hírlevelet törzsvendégeidnek az aktuális ajánlataidról? Nagyszerű! Ez is egy tökéletes lehetőség, hogy az e-mail végén megkérd őket, értékeljék a munkádat! Ne felejtsd el belinkelni ebben az esetben Facebook oldaladat is!

Vélemény etikett

Ahogy korábban is említettük, mindig reagálj a véleményekre lehetőleg gyorsan, és mindig köszönd meg! Még akkor is, ha nem vagy vele teljesen elégedett!

Sose ajánlj semmit a véleményekért cserébe! Ez etikátlan, és a Facebook használati feltételeivel is ellenkezik.

Hozd ki a legtöbbet a rólad írt véleményekből!

Hagyd, hogy a rólad írt vélemények dolgozzanak neked! Készíts gyönyörű grafikát és illeszd be a legfrisseben kapott véleményeket. Ezeket nyugodtan kiposztolhatod oldaladra, hogy még nagyobb figyelmet kapjanak. Sőt! Tedd ki őket weboldaladra is!

Tökéletesítsd a tartalmad!

Ne ess bele abba a csapdába, hogy kiposztolsz valamit, csak azért, mert nyomást éreztél arra, hogy kimenjen egy poszt. Csak akkor posztolj, amikor mások számára is értékes mondanivalód van. Fontos, hogy amiket posztolsz érdekes legyen a célközönséged számára, használj tippeket, edukáld és szórakoztasd őket, vagy csillogtasd  meg szakmai tudásod egy-egy a munkádról felöltött képpel, vagy hasznos szakmai tanáccsal.

Mindig tartsd szem előtt szalonod arculatát!

Nézd vissza posztjaidat, és ha úgy érzed valamelyik poszt nem éri el azt a minőséget, melyet nap mint nap tartasz oldaladon, vagy vizuálisan nem illik bele szalonod arculati profiljába, nyugodtan töröld őket. Ha utólag találsz egy helyesírási hibát vagy elírást, ezeket is érdemes utólag is javítani, hiszen ezek nem mutatnak jól, és negatív érzéseket kelthetnek a potenciális vendégekben.

Mi működik jól a te szalon social oldaladon? Nézd meg az elemzéseket!

Nézd át a Facebook által készített elemzéseket, és tudd meg mely típusú posztjaid érték el a legjobb eredményeket. Melyikre kommenteltek, melyiket likeolták, osztották meg a legtöbben? Nézd meg, milyen forgalmat irányítanak posztjaid weboldaladra.

Ha az az idő és energia, melyet szalonod Facebook oldalára fordítasz nem irányít forgalmat weboldaladra, akkor itt az ideje, hogy változtass valamin! Hiszen, ha egyszer valaki ellátogat weboldaladra sokkal nagyobb valószínűséggel lehet belőle potenciális vendég. Facebook oldalad segíthet jelentős forgalmat átirányítani, amennyiben jól használod az általa kínált lehetőségeket.

Nyári szalon social felfrissülés ellenőrzőlista:

  • Változtasd meg a borítóképed!
  • Frissítsd fel Facebook Névjegyed!
  • Cseréld le kitűzött posztodat!
  • Jelöld meg szolgáltatásaidat!
  • Használj CTA gombokat!
  • Emeld ki a véleményeket!
  • Tökéletesítsd a tartalmad!
  • Nézd meg az elemzéseket!

Ha a cikk bármely pontjához technikai segítségre lenne szükséged, a Szalon marketing csoportban, a feltöltött fájlok között megtalálod a „Készülj fel a nyárra!” videóvázlatát, melyben lépésről-lépésre leírjuk, hogyan alkalmazhatod a fent említett eszközöket.

Ha bármely fent említett eszköz mélyebben érdekel, akkor nézd meg Szandra videóját, melyben részletesebben beszél a témáról! 🙂

 

Írta és szerkesztette: Zopcsák S. Ágnes