Az Instagram napjainkban igencsak feltörekvő fotó-és videómegosztó social media platformnak számít, hiszen számtalan hasznos funkciót kínál felhasználói számára, legyen szó személyes vagy üzleti profilról egyaránt.
Az Instagram algoritmus az a kidolgozott, ám állandóan változó rendszer, amely alapján a felhasználók eljutnak az általad készített tartalmakhoz, így mindig érdemes az algoritmusnak megfelelő cselekedeteket tenni a minél nagyobb nézettség és elérések érdekében.
Az alapelv az, hogy minél több időt tölt el egy felhasználó a tartalmaid olvasásával, annál nagyobb eséllyel jelensz meg neki a legközelebbi alkalmakkor. Az algoritmus másik meghatározó része az interakciók. Interakciónak számít a lájk, a komment, a mentés és a sztorikban megjelenő matricákon hagyott akciók is. A márkaépítés szerves részét képzi a tudatos social media marketing és management, így mindkét esetre érdemes figyelned tartalmaid megtervezésekor.
Azt gondoltuk, hogy hasznos lenne a megosztási lehetőségeket sorra venni és bemutatni nektek az alapján, hogyan tudjátok a leginkább kihasználni őket az algoritmusnak megfelelően, hogy azok még több forgalmat generáljanak oldalatokra, tehát fogadjátok sok szeretettel tőlünk ezt a posztolási útmutatót.
Instagram feed (1:1 képarány)
A feed az a hely, amely egy állandó részleg, mondhatni virtuális galériaként működik a profilod számára. Érdemes figyelni a vizuális részletekre, hogy egységes képet alkosson a látogatóid számára. Ahhoz, hogy minél több interakció érkezzen a feededre kommentek és lájkok formájában, érdemes 2-3 naponta közzétenned valamiféle újdonságot (kép a szalonodról, az általad használt termékekről, szolgáltatásodról, stb.).
Ezekhez a posztokhoz leírást is érdemes megadnod, hiszen minél több időt tölt el egy látogató – ez esetben olvasással – a feededen, annál nagyobb eséllyel jelensz meg neki a kezdőlapján a legközelebbi alkalommal. Ezen felül használj a posztod végén keresőszavakat (hashtageket) valamint úgynevezett call to actiont, amelynek célja az, hogy a látogatót tovább tartsd az általad nyújtott tartalmak egyikén, valamint hagyjon reakciót az adott poszton. Ezek lehetnek például: Kattints a linkre a bioban, hogy elolvasd legújabb blog posztomat!; Írd meg kommentben, hogy te mit gondolsz erről!; Mentsd el a posztot, ha úgy gondolod, máskor is hasznodra válhat! stb. A posztokhoz lehetőséged van helyszínt is megadnod, amely szintén hasznos segítség lehet potenciális vevőid megtalálására.
A posztok között megoszthatsz képet, képsorozatot vagy akár videót is. A képsorozatok és a videók azért előnyösebbek, mert több időt tölt el vele a látogató az oldaladon.
Amire figyelj:
- Posztolj videókat, képsorozatokat minimum 2-3 naponta
- Készíts hosszabb leírást
- Ne felejtsd el a keresőszavakat
- Call to action írása
- Jelölj meg helyszínt
Story (9:16 képarány)
A sztori egy ideiglenes megosztó felület, ahol 24 óráig elérhető a feltöltött tartalom (kivéve, ha elmented az adott képet vagy videót highlightba). Azért remek funkció, mert sokszor előfordul, hogy van egy szuper képed vagy videód, de az a feededbe éppen akkor nem illik bele. Ilyenkor érdemes sztoriba feltöltened, hogy azonnal megoszthasd követőiddel. Ezenkívül a szalon mindennapi életét is remekül be lehet itt mutatni, nem hiába sztori a funkció neve. Sokszor láthatjátok, hogy folytatólagos, egyenként 15 másodperces videókat töltenek fel a felhasználók, és 4-5 videó kerekedik ki egy történetté. Arra azért érdemes figyelni, hogy nagyon kevés arányban néznek meg a látogatók 7-8-nál több sztorit egymás után, így túlzásba sem érdemes vele esni.
Amennyiben képet osztasz meg a sztoridban, akkor is érdemes rá írnod, hiszen ahhoz, hogy a látogatók azt el tudják olvasni, általában megállítják a sztorit olyan módon, hogy az ujjukat a képen tartják. Ez megint csak növeli a profilodhoz kapcsolódó tartalmon eltöltött időt.
A sztorik esetében lehetőséged van matricákkal felpezsdíteni azokat. Ezek a matricák lehetnek GIF-ek, idő-vagy helymegjelölés, említés, hashtag, de akár létrehozhatsz szavazást, feltehetsz egy kérdést, sőt újabban támogathatsz kisvállalkozásokat is. Bárhogyan is döntesz, ezek a kisegítő lehetőségek mind-mind segítenek téged abban, hogy minél többen találjanak rád az Instagramon, valamint, hogy látogatóid minél több időt töltsenek el a te felületeden.
A sztori funkció használatakor profilképed körül megjelenik egy szivárványszínű karika, amely azt is jelzi látogatóidnak, hogy aktív voltál az elmúlt 24 órában, tehát tudják, hogy tartalmat osztasz meg számukra.
Amire figyelj:
- Írj képeidre
- Használj akció-matricákat
- Ossz meg videókat, használd ki a 15 másodperces limitet
Highlight – összefoglaló
Az egyes fontosabb sztorikat kategóriánként highlightokba (összefoglaló) lehet rendezni, amely segíti a követőidet, hogy könnyebben áttekinthessék a megosztott tartalmaidat. A highlightoknak beállíthatsz egységes, egymáshoz illő borítóképeket, amellyel még professzionálisabb hatást kelthetsz.
Ezekbe a kategóriákba sok mindent érdemes rögzítened, ami hozzád, szolgáltatásodhoz és márkádhoz kapcsolódik. Highlight kategóriák lehetnek például:
- Vendégfotók
- Bizonyítványaid, okleveleid
- Vélemények
- Tájékoztatók
- Versenyeredmények
- Árlistád
- Képek szolgáltatásaidról
- Szalonod
Live (9:16 képarány)
A live funkció hasonlóan a sztorihoz, 24 óráig visszanézhető, vagy akár azonnal törölhető is. Ha élőzni készülsz, azt érdemes előre bejelentened látogatóidnak egy sztoriban, hogy biztosan legyen, aki néz és kapcsolatba lép veled az élő videód során. Élőben bemutathatsz akár egy kezelést, a felhasznált termékeidet, segítséget nyújthatsz vagy nyereményjátékod sorsolását is tervezheted ilyen módon. Bármilyen okból kifolyólag is használnád a funkciót, remek lehetőség, hogy kapcsolatba lépj követőiddel!
Bizonyára eddig is sokat tudtatok a különböző funkciók specialitásairól, ám reméljük, hogy ezentúl még tudatosabban tudjátok majd használni az Instagram posztolási lehetőségeit.
Ha úgy érzed, még több információra vágysz az Instagrammal kapcsolatban, akkor válaszd Social Media Mentorálásunkat a profi Instagram oldal érdekében!