fbpx

A Black Friday akciók hagyománya Amerikában vette kezdetét és hivatalos napja a hálaadást követő nap. Azonban többen már az ezt megelőző hétvégén is el szokták kezdeni, illetve egész héten át különböző akciós ajánlatokkal várják a vásárlókat.

Ez egy remek lehetőség a szépségiparban tevékenykedők számára is, amit érdemes kihasználnod, hiszen a Black Fiday ajánlatokkal felpezsdítheted szalonod eladásait a karácsony előtti csendesebb hónapban is.

1. Elő a porosodó készleteiddel!

Biztos a Te szalonodban is vannak olyan felhalmozódott készletek, melyek nem váltották be a hozzájuk fűzött reményeket, és mégsem voltak olyan keresettek, mint gondoltad. Itt az ideje, hogy továbbadj ezeken!

Gyűjtsd össze ezeket a termékeket egy kosárba vagy rendezd azokat csomagokba és helyezd szalonod egy kiemelt helyére, pl.: a bejárathoz vagy a recepciós pulthoz közel. Ne feledkezz meg a megfelelő prezentálásról sem, lásd el Black Friday ajánlataidat feltűnő feliratokkal és tüntesd fel a termékek eredeti és akciós árát egyaránt.

Nem kell egyedül a péntekben gondolkodnod, nyugodtan tarts egy egész hétvégés kiárusítást, és nézd, ahogyan megszabadulsz a régi készleteidtől.

Ez az év egyetlen olyan napja, amikor a Vendégek kifejezetten keresik a jobbnál jobb ajánlatokat, és kapva kapnak az alkalmon, hogy nálad költsék el a pénzüket, ha kellőképpen jónak találják az üzletet, amit az akcióiddal megcsíphetnek.

2. Black Friday a Facebookon

Hirdesd ajánlataidat Facebook oldaladon. Mindig emlékeztesd követőidet az ajánlat határidejére, hiszen semmi nem buzdítja jobban a Vendéget, mint a tudat, hogy lemaradhat a lehetőségről.

TIPP:

Egy a Black Friday akciókkal foglalkozó kutatás felfedte, hogy főleg Facebook hirdetések tekintetében az előre megjelenített hirdetések jobb eredményeket értek el, mint az aznap megjelenítettek. A november 24. előtti vasárnap a legjobb időpont ajánlataid meghirdetésére Facebook oldaladon, a tanulmány szerint.

3. Kényeztesd törzsvendégeidet Black Friday alkalmából

Nem kell, hogy a Black Friday csak az akciókról és a különleges ajánlatokról szóljon.

Miért ne lephetnéd meg kiegészítő ajándékokkal lojális vendégeidet, akik ezen a hétvégén ellátogatnak szalonodba.

Ez egy nagyszerű módja annak, hogy megköszönd lojalitásukat és éreztesd velük, hogy értékeled Őket. Azért ne felejtsd el felhívni a figyelmüket az akciós kosaradra és különleges ajánlataidra sem, mielőtt elmennének.

TIPP:

Mindig használj hozzáadott értéket az akciók helyett. (Pl.: egy ingyen mélyhidratáló kezelést a hajmosás mellé, vagy egy extra hidratáló pakolást az arctisztítás mellé.)

4. Hirdess Black Friday nyereményjátékot

Hirdess Facebook oldaladon nyereményjátékot, ami tarthat a Black Friday egész hetén, illetve a hétvégén is. A nyeremény lehet bármilyen szépségápolási szolgáltatás az általad meghatározott összegben, amit a nyertes a januári, februári csendesebb időszakodban tud felhasználni.

A nyereményjáték fel fogja pezsdíteni Facebook oldaladat is, okot ad az embereknek, hogy beszéljenek szalonodról. Arra is remek lehetőséget nyújt, hogy a januári időszakban újra megmutasd magad, amikor a nyertes felhasználja ajándékát és csodás előtte-utána képet készíthetsz Facebook oldaladra.

5. Black Friday Last minute ajánlatok

Kutatások azt mutatják, hogy a legjobb módja a hirdetésnek az akció napján az e-mail vagy az sms megkeresés.

Az sms pénzbe kerül, ezért azzal jobb óvatosan bánni, azonban az e-mail marketing egy hatásos, és nem is költséges módja annak, hogy elérd az összes Vendéged adatbázisodban. Egy szépen elkészített kör e-mailben tudathatod velük, hogy milyen Last minute kezelésajánlatokkal leped meg őket a fekete péntek alkalmából.

TIPP:

Mindig ellenőrizd, hogy melyik ajánlatodat kedvelték legjobban a vendégek, így következő évben még hatásosabb lehet szalonmarketinged.

Utolsó tippünk pedig, hogy kezdd el Black Friday akciódat akár már csütörtökön – a délutáni órákban – ezzel megelőzve a konkurenciát.

Reméljük hasznosnak találtad cikkünket és sikerült olyan szalonmarketing ötletekkel ellátnunk, melyeket megvalósíthatsz saját szalonodban. Ha szeretnél hasonló hatásos módszereket tanulni szalonod felpezsdítésének érdekében, akkor vásárold meg Szalonmarketing tervező ebook-unkat, amelyből megtudhatod milyen a hatékony, átgondolt marketingterv.