Ha rendszeresen olvasod cikkeinket, akkor azt már jól tudod, hogy a közösségi média kommunikációd a tartalomgyártás alapjain nyugszik. Tehát közösségi média megjelenéseid legfőbb erőssége a jó tartalom! Kommunikációdat a vállalkozásod arculatához és célcsoportod igényeihez igazítod. De a fenti alapszabályok mellett érdemes figyelemmel követned az aktuális trendeket is, hogy mindig egy lépéssel a versenytársaid előtt járj. Mi összeszedtük Neked, melyek azok a digitális trendek, amikre most érdemes odafigyelned!
1. Mobilra optimalizálás
Az emberek egyre többet használják mobiltelefonjaikat arra, hogy különböző tartalmakat böngésszenek rajta. Ezért ma már elengedhetetlen a weboldalad és tartalmaid mobilra történő optimizálása. A Facebook szerint a mobilhirdetések a tavalyi év harmadik negyed bevételének mintegy 88%-át teszik ki. Ez hatalmas arány! Ha eddig még erre nem figyeltél oda, akkor itt az ideje!
2. Az életszerű pillanatok ereje
A felhasználók egyre inkább az életszerű tartalmakra reagálnak. Hogy mit jelent ez? Bátran használj munka közben, a szalonban készített pillanatfotókat például az Instagram Stories-ban. A felhasználók jobban értékelik az őszinte képeket, és közelebb is érzik magukhoz azokat a vállalkozásokat, melyek betekintést engednek a hétköznapjaikba. Ez a kölcsönös bizalmon alapuló, őszinte kommunikáció segít a vendégnek azonosulni vállalkozásoddal.
3. A videók mindenekelőtt
Bizonyos felmérések alapján 2020-ig a közösségi média tartalmak 80 százaléka mozgókép lesz. Ez azt jelenti, hogy a videós tartalmak egyre hangsúlyosabb szerepet kapnak a közösségi médiában. Érdemes időt és energiát áldozni arra, hogy egyedi videós tartalmakat készítsünk. Találd ki, milyen videós tartalmak illenek szalonod arculatához, és teszted le, mit kedvelnek a legjobban követőid!
#ExtraTipp: A videók körülbelül 85%-át hang nélkül tekintik meg, így fontos, hogy videód hang nélkül is megtekinthető legyen.
4. Fokozódó elvárások a Storytelling világában
A vállalkozások idén sokat nyerhetnek azzal, ha profi írókat alkalmaznak, hiszen a követők elvárásai egyre csak nőnek. Az érdekes és hasznos tartalmak biztosítása ma már alap elvárás. Rajongóid egyedi tartalmakra szomjaznak. Egyre több marketing ügynökség alkalmaz újságírókat, hogy lépést tartson az elvárásokkal a minőségi tartalmakra. Ezért érdemes neked is megfontolnod, hogy egy profi segítségét kérd.
5. Az influencerek jelentősége
Az influencer marketing ma már egy jelentős tényező, amit nem hagyhatsz figyelmen kívül! Fontos azonban, hogy megtaláld azokat az influencereket, akik hatékonyan tudják képviselni vállalkozásod. A fogyasztókat többé nem nyűgözi le, ha látnak egy random hírességet egy terméket reklámozni. Egyéniségeket akarnak látni, akik képesek bizalmat építeni. Áldozz időt némi kutatómunkára, hogy megtaláld azokat az influencereket, akiket a célcsoportod követ és egyéniségük harmonizál vállalkozásod arculatával.
#ExtraTipp: A Z generáció tagjai lassan befejezik tanulmányaikat, és a munkaerő piacra lépnek. Ennek köszönhetően új vásárlóerő jelenik meg. A Z generáció jóval értékesebb sok márka számára, mint az Y, így érdemes rájuk kiemelt figyelmet fordítani közösségi média stratégiád kialakításakor.
Ha úgy érzed segítségre van szükséged, nézd meg szolgáltatásinkat!
Írta és szerkesztette: Zopcsák S. Ágnes