fbpx

Dolgosan telik a december a szalonodban? Ez a kérdés már önmagában sem állja meg a helyét… Nem dolgos.  Eszeveszett! Nincs idő marketingre. Mégis a karácsony kiváló lehetőséget biztosít a Facebook marketingnek, hisz azemberek ilyenkor kétségbeesetten keresnek ajándék ötleteket, foglalnak időpontot az utolsó karácsony előtti szépüléshez a fodrásznál és a kozmetikusnál.

Nem engedheted meg magadnak, hogy kihagyd ezt a nagyszerű lehetőséget! Ha úgy érzed teljesen kifogytál az ötletekből, kimerült és rettenetesen fáradt vagy, akkor csak dőlj hátra és olvasd el következő cikkünket!

25 könnyedén alkalmazható tippünk segítségével igazán felkészülten várhatod a karácsonyt!

Kezdjünk is bele, lássuk, hogyan marad mindenre időd az ünnepek alatt:

  1. Határozd meg a céljaidat!

Annak érdekében, hogy csak olyan posztok kerüljenek ki Facebook oldaladra, amik igazán hasznosak lesznek számodra, meg kell határoznod, mik azok a célok, amiket el szeretnél érni a karácsonyt megelőző időszakban.

Szeretnéd

  • növelni Vendégeid számát?
  • nagyobb eléréseket produkálni?
  • Minél több e-mail címet gyűjteni decemberben?
  • Növelni az eladásaidat?
  • Minél több ajándék kártyát eladni?
  • foglalásokat szerezni januárra?

A Facebook szalon marketing terv megírása decemberre és új évre biztosítja a jó eredményeket, azonban nem csak decemberre, de az év eleji csendesebb hónapokra is. Ne állítson meg a „tervezés” szó. Használd a fenti ötleteket, és alakítsd ennek megfelelően posztjaidat!

  1. Értsd meg mit szeret Facebook közönséged, és posztolj ennek megfelelően!

Ne bízd magad a szerencsére, és nézd vissza, hogy milyen tartalmak váltak be legjobban üzletedben az elmúlt időszakban. És legfőképp tavaly karácsonykor. Ez a módszer nagy segítségedre lesz abban, hogy megtudd mik azok a posztok, amik működnek, és mik azok, amiket érdemes idén inkább elfelejteni.

  1. Ne csak Te kerülj karácsonyi hangulatba, hanem szalonod is!

Ne csak a szalon dekorációja legyen ünnepi, hanem a Facebook oldalad is. Állíts be ünnepi hangulatú profil és borítóképet, és már kész is vagy! Csak pár perc az egész, mégis nagyon jól működik ez a módszer.

 

  1. Nevezz ki felelősöket!

Decemberben mindig tele van a szalon és a foglalási naptár, így most kell eldönteni, ki lesz szalonodban a felelős a Facebook anyagok összeszedéséért, posztolásért és a kommunikációért.

Ez alapvető, ha a legjobbat szeretnéd kihozni a Facebook marketingedből, és csökkenti a nagy ügyfélszolgálati hiba esélyét ebben a rendkívül hektikus időszakban. Ha mindennek megvan a felelőse, akkor nem maradhat semmi az utolsó pillanatra, és Te csak azzal foglalkozhatsz, ami igazán számít, a Vendégeiddel.

  1. Időzíts, és minden a terv szerint történik majd

Használd ki a Facebook időzítő funkcióját, és a posztod akkor is fog kerülni, amikor éppen Vendégeddel foglalkozol. Vagy a karácsonyi menüt eszed. Dolgozz előre, így nem kell majd kapkodnod az utolsó pillanatban. Szánj rá egy kis időd, üres óráidban dolgozz előre a karácsonyi időszakra. Hidd el, hálás leszel ezért a nagy ünnepi hajtásban.

  1. Engedd, hogy magával ragadjon a karácsonyi varázslat

Fontos, hogy a lépéseid előre megtervezd, de hagyj egy kis helyet a spontaneitásnak is. Ha valami új akciót találsz ki, vagy egy nagyszerűen sikerült munkádat szeretnéd megmutatni Facebook közönségednek, akkor posztolj! Tervezz egy 10 perces rést minden nap, hogy hasznosítsd azokat az inspirációkat, amelyek napközben értek a szalonban.

  1. Rázd fel szalonod Facebook posztjait

Nem minden típusú tartalom működik egyformán jól a nap különböző szakaiban. Nézd meg mik azok a posztok, amik jól teljesítenek a reggeli órákban, és látni fogod, hogy nem mindig ugyanaz működik hatékonyan. Mindig figyelj oda ezekre az elemzésekre, hatalmas segítség lesz számodra, hogy mikor mit posztolj a közösségi oldalakon.

 

A cikk az ajánlat után folytatódik, görgess tovább!

Készülj fel időben az ünnepekre, és töltsd le 36 oldalas Karácsonyi Marketing Kalauzunkat, mindössze 1900 Ft-ért, hogy ne ragadjon magával az ünnepi őrület.

Rengeteg hasznos és könnyen alkalmazható tippet adunk, hogy ne csak a decemberi időszakra legyen tele a foglalási naptárad, hanem az újév első hónapjaiban is!

MEGRENDELEM

  1. Adventi naptár a Facebookon

A visszaszámlálás karácsonyig mindig nagy izgalomban telik. Találj ki egy koncepciót, ami szerint Te vissza fogsz számolni karácsonyig.

Mondjunk néhány példát?

– 24 tipp azápolt és egészséges hajért

– 12 módja arcbőröd megóvásának a téli hideg ellen

– 24 ünnepi köröm trend, hogy körmeid is ünnepi díszben pompázzanak

Meglátod, ez a pár egyszerű trükk segíteni fog Neked abban, hogy minél több embert tudj elérni!

  1. Ünnepi Facebook szavazások, játékok és idézetek

Ilyenkor nem csak a naptárak telnek meg foglalásokkal, de az emberek játék kedve is megnő. Készíts egy ünnepi témájú szavazást, ahol a különböző válaszlehetőségek közül a reakciógombokkal lehet választani.

  • Milyen zenét hallanál szívesen a szalonban karácsonykor?
  • Milyen ajándéknál örülnél a legjobban karácsonyi nyereményjátékunkon?
  • Melyik ünnepi sminket készíted el idén karácsonykor?

A lehetőségek tárháza szinte végtelen, érdemes már most megtervezni a decemberi stratégiát.

  1. Last minute haj és szépségápolási időpontok

Hagyd, hogy a szabad időpontokat percek alatt elkapkodják. Nézd meg mikor vannak szabad időpontjaid, és hirdess last minute akciókat az üres időpontok betöltésére. Adj egy ingyenes arcmasszázst vagy hidratáló haj pakolást szolgáltatásod mellé, és meglátod milyen gyorsan elfogynak a szabad helyek.

  1. Itt az ideje, hogy másokon is segíts!

Ossz meg helyi jótékonysági híreket, és segíts alapítványoknak a karácsonyi gyűjtésben. Ne csak magadon segíts ilyenkor, hanem egy kicsit másokon is.

  1. Készíts pillanatfelvételeket

Most használd ki az időt, hogy fotókat készíts, és előre időzíts arra az esetre, amikor egyébként erre már nem maradna időd.

  • Az előtte és utána képek mindig népszerűek Facebookon
  • Kulisszák mögötti képek csapatodról ahogy dekorálják a szalonod
  • Vendégek, akik ünnepi koktélokat, tortákat, csokikat esznek, miközben éppen szépülnek a kezeid alatt
  • A csapat karácsonyi pulóverekben
  • Karácsonyi események a szalonban

Amire mindig figyelj! Mindig kérd a vendégek engedélyét, és mondd el nekik, hogy szeretnéd használni a képüket Facebookon.

  1. Mutass szalon ajándék ötleteket Facebookon

Cselekedj gyorsan vagy lemaradsz… Egy Facebook szavazásban kiderült, hogy a nők 48%-a és a férfiak 33%-a novemberben kezdi a karácsonyi vásárlást. Sokan közülük a Facebookhoz fordulnak, hogy megvitassák az ajándék ötleteket barátaikkal, családjukkal. A Facebookon a karácsonyi vásárlásról szóló csevegéseket nők vezetik, akik a közönség 78%-át jelentik, többségük 18-34 éves.

Használd ki ezt a remek lehetőséget, és adj ajándék ötleteket Vendégeidnek! Hirdess termékeket vagy szolgáltatásokat, amelyek remek karácsonyi ajándékok lehetnek a fa alatt! Mindig figyelj arra, hogy az árak és a pontos leírás is szerepeljen a képek mellett.

És ami a legfontosabb a nagy karácsonyi készülődésben: reklámozd ajándék kártyádat a közösségi oldalakon! Egy figyelemfelkeltő szöveg, egy jó kép, link a weboldalad ajándék utalvány oldalához, és kész is a Facebook marketing.

  1. Lépésről-lépésre karácsonyi haj és szépség útmutatók

Az emberek nagy szeretettel nézik az ilyen típusú videókat. Ha nincs időd, hogy a saját alkotásodat mutasd be, akkor használd a gyártó van „Hogyan csináld” videóját. Az utóbbi esetben ne felejtsd el megjelölni, kitől származik az eredeti videó.

  1. Ünnepi jókívánságok Facebookon

Készíts karácsonyi témájú üzeneteket a közeledben lévő üzletek számára. Kínálj nekik együttműködést a karácsonyiszezonra, hogy mindketten profitálhassatok az ünnepi előkészületekből. Egy karácsonyi jókívánság, egy kihagyhatatlan ajánlat. Ugyan ki tudna ellenállni?

  1. Társasági élmények fontossága

Rendezz házi versenyt, igazi ünnepi témában. A legszebb ünnepi smink, köröm vagy frizura? Melyik Vendég lesz a legszebb?

Amire figyelj! Kerüld a napi árakat kivéve, ha biztosan lesz időd adminisztrálni.

  1. Selfie karácsony

Ünnepi szelfi? Miért ne? Készíts megfelelő, karácsonyi hangulatú hátteret, vagy vegyél fel egy karácsonyi pulcsit, és már mehet is a szelfi! Kérd meg Vendégeid, hogy mutassák meg az elkészült frizurájukat vagy sminkjüket, és mutasd meg, milyen az igazi, hamisítatlan ünnepi hangulat a szalonodban! Természetesen posztold is a Facebookra!

 

  1. Nincs több csendes január-február!

Posztold az új évi haj és szépségápolási ajánlataidat decemberben, hogy jobban ösztönözd az Vendégeidet a gyengébb januári és februári hónapokban. Találj ki kisebb akciókat, promóciókat, és időzítsd a posztjaidat. A decemberben megvásárolt ajándék kártyákat is ilyenkor fogják beváltani 😉

  1. Boldog Karácsonyt Mindenkinek

Mutasd ki törődésed, és kívánj Vendégeidnek Boldog karácsonyt! Add tudtukra, hogy egytől egyig fontosak Neked, ésszalonodnak! Köszönd meg nekik, hogy egész éven át Veled tartottak,

  1. Ne hagyd figyelmen kívül Vendégeid a Facebookon sem

December talán őrületes, de muszáj azonnal válaszolni a kommentekre, üzenetekre. Határozd el ki, mikor és milyen gyakran ellenőrzi ezt, hogy ne maradjon megválaszolatlan üzenet.

Gyors tipp: Ha nagyon sürget az idő, legalább like-old a rajongók kommentjeit, hogy lássák, hogy elolvastad és értékeled őket.

  1. Növeld a kattintások számát!

Használj kérdéseket, így nagyobb lesz az érdeklődés is. Hadd mutassuk meg, mi működik a legjobban…

– Olvasd el a karácsonyi frizura tippjeinket.

– Melyek a legjobb szettek a karácsonyi buliba?

– Te kipróbáltad már ezt a ragyogó ünnepi buli kontyot?

Valószínű, hogy az első érné el a legkisebb érdeklődést Facebookon… A második már jobban működik. És a harmadik a legjobb mind közül. Miért? Mert használja a „Te” varázsszót, amitől még többen fognak rákattintani.

  1. #SzalonMarketing #NöveldSzalonodforgalmát

Ne felejts el odaillő #hashtageket használni decemberi közösségi média posztjaidban. Használd mellé a saját #-ed is, de arra mindig vigyázz, hogy ne ess túlzásba!

  1. Tombol a hideg odakint? Használd ki!

Az ünnepek alatt az emberek több időt töltenek otthon, ezért érdemes sűrűbben posztolni. Figyeld a Facebook elemzéseket, hogy lásd, mikor elérhetőek Vendégeid, és eszerint időzítsd posztjaidat, így több megosztás, like és kommentre számíthatsz majd.

  1. Ügyfélszolgálat? Csillagos 5-ös!

A december nem ok, hogy ne foglalkozz vendégeiddel. Legyen egy felelős a figyelmeztetések ellenőrzéséért a nap folyamán. Ha egy vendég Facebookon keresztül kér másik időpontot, akkor késő másnap foglalkozni vele. A panaszokkal is rögtön foglalkozz, semmit ne hagyj a következő napra.

Mi tett a legjobbat szalonod Facebook profiljának most karácsonykor?

  1. Értékeld eredményeid!

Mielőtt bezárod a szalon ajtaját Szent este, tegyél egy emlékeztetőt naptáradba új évre, hogy ellenőrizd a Facebook elemzéseket és mérd fel, mi működött jól, és mi nem.

Aztán jövőre ismételd meg…

 

Készülj fel időben az ünnepekre, és töltsd le 36 oldalas Karácsonyi Marketing Kalauzunkat, mindössze 1900 Ft-ért, hogy ne ragadjon magával az ünnepi őrület.

Rengeteg hasznos és könnyen alkalmazható tippet adunk, hogy ne csak a decemberi időszakra legyen tele a foglalási naptárad, hanem az újév első hónapjaiban is!