Sokszor megkaptuk már azokat a kérdéseket, hogy hogyan lehet a vállalkozás minél rövidebb idő alatt sikeres? Hogyan lehet sok jó vendéget szerezni? Mire érdemes fókuszálni, valamint milyen hibákat nem szabad elkövetni?
1. Nem vagy pontosan tisztában a szalon nyitás költségeivel
Egy szalon indításánál nagyon fontos a pontos költségtervezés és kalkuláció. Sokszor előfordul, hogy olyan költségek is felmerülnek hosszú távon, amire elsőre nem is gondolnál! Ha nincs tudatos költségvetési terved és kalkulációd, akkor ezek a felmerülő plusz költségek akár az egész projektet is félbe szakíthatják!
Ha még nem találkoztál költségkalkulációval a Segítség szalont nyitok ‘Költségek’ moduljában a költségtervezés tudásanyag mellé egy letölthető költségkalkulátor excel táblázat is jár.
2. A szükséges felújítás költségeit és idejét nem látod át
Szépségipari szakemberek vagytok és nem építési szakemberek. Mielőtt egy szalont kivennél vagy megvennél érdemes átnézetned egy szakértővel, aki fel tudja mérni pontosan, hogy milyen állapotban van a helyiség és hogy milyen felújítási költségekkel és idővel kell számolnod. Egy felújítás során csakis megbízható szakemberrel dolgozz! Kérd meg, hogy ne csak a munkadíjat de az anyagköltséget is számolja ki Neked, illetve kérj árgaranciát, amiben határozza meg a szaki, hogy mennyi idő alatt tudja teljesíteni a felújítási munkát, mivel Te az általa meghatározott árajánlat összegét eddig az időpontig tudod tartani.
3. Nem jó helyet választottál
Az üzlethelyiség kiválasztásánál érdemes a hosszú távú tervekkel és lehetőségekkel is tisztában lenned és az alapján választanod. Ha már előre tudod, hogy fél/egy éven belül szeretnél plusz szolgáltatást a szalonban, vagy szeretnél egy új gépet vásárolni, akkor nem szabad elkövetned azt a hibát, hogy túl kicsi helyiséget választasz. Ami viszont ennél is fontosabb, hogy tisztába kell lenned azzal is, hogy milyen engedélyekre és átépítésekre (víz, villany) lesz szükséged, valamint, hogy azon a helyen -például egy társasház esetén- a lakóközösség engedélyezi-e az üzlethelyiség megnyitását. A Segítség,szalont nyitok tudásanyagban a hely kereséssel, választással és a lehetőségek összehasonlításával is foglalkoztunk.
4. Nincs marketing stratégiád
Sokan alábecsülik a marketing jelentőségét. Kevesen fordítanak arra energiát és pénzt, hogy marketing stratégiát alakítsanak ki, ez azonban hosszú távon lassú vállalati megtérüléshez, fejlődéshez és rosszul célzott közönséghez vezet. Miért szükséges egy jó marketing stratégia?
- A benne megfogalmazott lépések néhány hónap alatt megnövekedett profitot generálnak
- Az összeállításkor végzett piackutatás segít abban, hogy lézerpontosan ismerd célcsoportod, és ne költs fölösleges összegeket rosszul beállított kampányokra
- Kérdéses szituációban mindig lesz hova fordulnod, hiszen a marketing stratégia meghatározza, hogy mit, hol, hogyan és mikor kell megtenned
- Ez egy olyan forgatókönyv, ami évekig elegendő feladatot és ötletet ad számodra
- Leírja, hogy új szolgáltatásaidat/termékeidet hogyan tudod piacra dobni, illetve régieket hogyan tudod felfuttatni
- valamint egy jól megírt marketing stratégia nemcsak az eladásaidra, hanem a szalonod egész létére hatással lesz, hiszen magába foglalja az árképzést, a célcsoportoddal való kommunikációs csatornákat és még abban is segít, hogy a legjobb szakembereket megtaláld magad mellé
Ha stratégai tanácsadásra lenne szükséged, keress fel minket bátran! Privát marketing tanácsadásunk során, kizárólag rád és a vállalkozásodra koncentrálunk. Bármilyen marketing, vagy szalon management problémával állsz szemben, mi segítünk megoldást találni rá! Ezen felül Barna Alexandra, a Segítség, szalont nyitok egyik fejezetében egy oktató videóban mesél a stratégia megalkotásához szükséges legfontosabb kérdésekről.
5. Üzleti terv hiánya
Kezdjük azzal, hogy mi is az üzleti terv röviden. Az üzleti terv, egy üzleti vállalkozás útját jelöli ki az előkészületektől a meghatározott célokig. Gyakorlatilag ez egy középtávú akcióterv, ami általában a taktikai és stratégiai lépéseket, és azok időzítését tartalmazza. A szalon megnyitása előtt tehát, minimum 6 hónappal már tudnod kell az első pontban is taglalt költségeket, számolnod kell a váratlan felmerülő költségekkel és az alkalmazottak béreinek költségeivel is. Ezek az adatok mind az üzleti terv részét képezik. Ha ezek nincsenek pontosan előre meghatározva, akkor később a rossz döntések miatt a vállalkozásod is veszélybe kerülhet. A Segítség, szalont nyitok tudásanyagunkban letölthető üzleti terv sablon segédanyagot is beletettünk.
6. Nem indul el időben a marketinged
Mivel kezdetben nem volt marketing stratégiád, ezért a marketinged sem indult el időben. Sokan fél évvel a szalon indítás után (amikor érzik, hogy nem úgy megy a szalon, ahogyan azt ők elképzelték) kezdenek el azon gondolkodni, hogy hogyan is tölthetnék meg az üzletet vendégekkel, hogy a vállalkozás jövedelmezővé váljon. Ezzel rengeteg időt pazarolsz, ráadásul rengeteg pénztől is elesel. Minél előbb fektetsz marketingbe, annál előbb válik a vállalkozásod jövedelmezővé. Ha nem indítod el időben a marketinged hogyan fogod megtölteni az üzletet vendégekkel, és hogyan fogod a célcsoportod tudtára adni, hogy Te egyáltalán létezel? Ha a marketinget nem kezded el időben, garantáltan többe fog kerülni, mintha az elején elkezdted volna. Ha szeretnél egy saját marketing coach-ot, aki havi rendszerességgel megtanít arra, hogyan használd ki, és fordítsd előnyödre a szalon marketing eszközöket, akkor Neked az Online konzultációnk a legjobb választás!
7. Nem megfelelő a vállalkozás és az adózási forma, amit kiválasztottál
Nem mindegy, hogy az üzletben bérlőt vagy alkalmazottat szeretnél, valamint az se mindegy, hogy Ők milyen vállalkozás formában
- BT (betéti társaság)
- KFT (korlátolt felelősségű társaság)
- Egyéni vállalkozás
vannak alkalmazva. Ezeket akkor tudod eldönteni, ha van egy bevételi terved (ami az üzleti terv része)! Ha ez megvan, akkor tudsz majd leülni a könyvelőddel átbeszélni a további fontos dolgokat. Adózással,könyveléssel, vállalkozásfejlesztéssel és pályázatokkal kapcsolatban a Segítség,szalont nyitok 2 moduljában rengeteg információt gyűjtöttünk össze, külön erre specializált szakembereink segítségével.
8. Nem megfelelő arculatot és nevet választottál
Az arculattervezés és a névválasztás célja, hogy megszólítsa a célközönségünket, ez által vonzóak legyünk, kifejezzük, amit sugallni szeretnénk, valamint megjegyezhető és szerethető legyen a vállalati megjelenésünk számukra. Ezzel bevésődünk a fejükbe, és kiszorítjuk onnan a konkurenciát. Az arculatnál ezért érdemes elgondolkodni a színek használatán, mint online és mint offline környezetben egyaránt. Például ha az arculatunkat a bézses árnyalat és a letisztultság, finomság jellemzi, a szalont ne piros bútorokkal rendezzük be. Szalon név, logó, arculat, minden a Segítség, szalont nyitok 10. moduljában!
9. Rosszul választasz terméket
A termék kiválasztása előtt nagyon fontos, hogy már tisztában légy azzal, hogy ki is a Te célcsoportod, Ők milyen árat hajlandóak fizetni az egyes szolgáltatásaidért, és ehhez milyen árkategóriájú termékekben gondolkodhatsz. A termékek kiválasztásánál ügyelned kell arra is, hogy a kialakult -vagy a kialakítani kívánt- imagehoz is passzoljanak a termékek, valamint hogy ismerd és tudj vele látványos és minőségi munkát végezni! Egy nem átgondolt termékválasztás igen nagy kavarodást okozhat a vállalkozásodban! A Segítség, szalont nyitok ‘Termékválasztás’ fejezetében hasznos információkhoz juthatsz.
10. Senkire nem hallgatsz
A makacsság és az akaratosság rossz szokásunk Nekünk nőknek. Ha valamiben nincs még tapasztalatod nem szégyen tanácsot kérni! Ha az ismeretségi körödben nyitott már valaki szépségszalont, mindenképp beszélgess vele, mivel ez egy bonyolult, és rengeteg akadállyal teli folyamat. Egy jó tanács és egy segítő kéz nagyon sok akadályon könnyedén átsegíthet! Ha további segítségre lenne szükséged, keresd fel szolgáltatásainkat, és vedd fel velünk a kapcsolatot!
A cikkben sokszor említésre került a ‘Segítség Szalont nyitok’ online tudásbázisunk. Nem véletlen! Ez a tudásanyag egy 17 fejezetből álló, minden kérdést felölelő, szépségipari szakemberekre szabott, komplex anyag, ami nem csak a szépségiparban, de Magyarországon is egyedülálló!
Kíváncsi vagy rá? Keress minket elérhetőségeinken!