height="1" width="1" style="display:none" src="https://www.facebook.com/tr?id=482568748899856&ev=PageView&noscript=1" /

Facebook újdonságok

Pörgesd fel az üzletedet a legújabb social media eszközökkel! Cikkünkben bemutatjuk azokat a Facebook újdonságokat, amelyekről talán még te sem hallottál, pedig marketing szempontból nagyon is hasznos lehet vállalkozásod számára.

 

Napom funkció

Messengeren megjelent a “Napom” funkció, melynek lényege, hogy a kiposztolt fényképed vagy a videód 24 órán belül eltűnik, addig viszont kiemelt helyen jelenik meg a messengerben, hogy minél több ismerősöd láthassa. Emellett több ezer filtert is installáltak melyekkel fel lehet dobni a fotókat.

Mire használd?
Ezt a funkciót Te is remekül kihasználhatod, hiszen felrakhatod a napi remekműveidet, a legszebb frizurákat így azonnal megoszthatod vendégeiddel és nem csak a Facebook idővonalán, hanem a Messenger-ben is folyton belédbotlanak majd 😊

 

Mozgó profilkép

Ma már animált, mozgó képet is be tudsz állítani profil képnek!

Mire használd?

Remek, izgalmas profilképeket tudsz így beállítani szalonod facebook oldalán, és ezzel érdekesebbé, egyedibbé teheted profilodat! Mit szólnál például egy állandóan változó „előtte-utána” képhez valamelyik gyönyörű munkádból?

 

Panorámaképek

A legtöbb okostelefon kamerájával kompatibilis már a Facebook panorámafotó szolgáltatása, Te se hagyd ki ezt a szuper lehetőséged, amikor népszerűsíted szalonodat!

Mire használd?

Mutasd meg vendégeidnek, milyen gyönyörű szalonban dolgozol! Készíts panoráma felvételt, mellyel virtuálisan körbejárhatják az érdeklődők a szalont. Ez egy nagyon jó módszer új vendégek figyelmének felkeltésére is!

 

Csoportbeszélgetések

Kezdjük ott, hogy érdemes létrehoznod egy csoportbeszélgetést, melybe legkedvesebb vendégeidet veszed fel.

Mire használd?

Pl. ha felszabadult egy időpontod aznapra vagy esetleg hirtelen lebetegedtél, azonnal üzenhetsz egyszerre mindenkinek! Vagy minden hétfőn kiírhatod ide is, hogy mikor vannak még szabad időpontjaid, hogy dolgozol azon a héten, illetve ez egy remek lehetőség az akciók népszerűsítésére is! Legyenek olyan kedvezményes szolgáltatásaid, amikről csak a csoportbeszélgetésben lévő vendégeid tudhatnak, így adsz nekik valami exkluzívat, amit más nem kaphat meg 😊

A csoport beszélgetéseknél ma már lehetőség van arra is, hogy ha csak egy valakinek akarod címezni mondanivalódat, és nem akarod, hogy az elvesszen a többi üzenet közt, vagyis biztosra akarsz menni, hogy az illető is látja, akkor @-jellel és a nevével meg tudod őt jelölni, és erről értesítést kap az illető.

 

Csoport értesítések

Ha posztolsz egy Facebook csoportba, vagy kommentelsz egy meglévő posztot, akkor lehetőséged van arra, hogy „kövesd” az adott bejegyzést. Így, ha legközelebb kommentel valaki alá, akkor azonnal felugrik Neked egy messenger- szerű ablak, hogy biztosan ne maradj le a kommentről!

Mire használd?
Hasznos lehet, hiszen, ha több csoportnak is tagja vagy és választ vársz egy kérdésedre, így az biztosan nem kerüli el a figyelmedet, nem veszik el a sok értesítés közt az, ami számodra valóban fontos.

 

Live video update

Egy jó ideje lehetőségünk van már arra, hogy élő videóban jelentkezzünk be privát vagy céges facebook oldalunkon.

Mire használd?
Jelentkezz be élőben! Készíts az elkészült frizurákról vagy akár munka közben élő bejelentkezéses videót, amikor egy különösen nehéz szakmai kihívással küzdesz éppen! Vagy tarts minden héten egy olyan 30 percet, amikor élőben válaszolsz a vendégeid hajápolással vagy frizurakészítéssel kapcsolatos kérdéseire! Ez remek eléréseket generál, hiszen a Facebook azonnal értesíti ismerőseidet arról, hogy éppen „live” vagy 😊 Sokkal több ember látja az ilyen típusú posztokat, mint a klasszikus képes vagy videós tartalmakat! Most már különböző filtereket és kereteket is adhatsz élő videóhoz, hogy még inkább egyedivé váljon!

Tipp: csak álló videót készíts, a fekvő sajnos nem működik még jól, viszont vigyázz, mert rengeteg netet használ egy-egy élő videó, így célszerűbb wifi kapcsolattal csinálni őket!

 

Live chat

Facebookon ha business, vagyis vállalkozói oldalad van, lehetőséged adódik úgynevezett LiveChat szolgáltatást nyújtani, hiszen a közösségi oldalon be tudod állítani, mikor vagy online, amit a Facebook jelez az érdeklődőknek és így azonnal tudnak írni az oldalnak.Ha van a szalonban recepciós, akkor akár a bejelentkezéseket is fogadhatjátok ezen keresztül és így egy új, gyors és egyszerű lehetőséget kínáltok a vendégeknek.

Mire használd?
Jelölj ki minden nap 1 órát, amikor live chat-en keresztül tehetnek fel kérdéseket vendégeid a hajápolással vagy frizurájukkal kapcsolatban! Hidd el, hálásak lesznek a segítségért!

 

Facebook payments

Az USA-ban már megjelent az üzeneteken keresztüli fizetés lehetősége. Ez annyit jelent, hogy a Messenger használó küldhet egy egyszerű „díjbekérőt” üzenetben, ami tulajdonképpen egy gombként jelenik meg. Erre kattintva a beszélgetőpartner könnyedén és gyorsan fizethet szolgáltatásokért vagy termékekért akár bankkártyával, akár PayPal-al. Remélhetőleg hozzánk is megérkezik ez hamarosan!

Mire használd?
Állíts össze ajándékcsomagokat szolgáltatásokból vagy termékekből, tedd be a vendégeiddel közös csoportbeszélgetésbe a „díjbekérő” gombot és ők megvásárolhatják ezeket ajándékutalvány formájában szeretteiknek. Vagy hirdess meg egy „beauty nap”-ot, amikor egy fix összegért cserébe a résztvevők alkalmi frizurát és sminket kapnak (pl. lánybúcsúk előtt tökéletes), és ennek a részvételi díját kérd el tőlük csoportüzenetben!

+1 tipp:

Érdemes a Facebookot angolul használni, hiszen a frissítések, újítások így előbb jelenek meg számodra, mint a magyar nyelvű felhasználóknál. Akár 6 hónappal előbb is kipróbálhatod az újdonságokat!

 

Szeretnél többet megtudni a Facebook és az Instagram alkalmazások használatáról és kreatívabban, hatékonyabban népszerűsíteni szolgálatásaidat? A Social Media Mentorálás szolgáltatásunk keretében megmutatjuk, hogyan kommunikálj social media oldalaidon úgy, hogy a lehető legtöbb embert érheted el!